سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فریدن

انسان علاوه برای نیازهای بدنی به یکسری نیازهای روحی احتیاج دارد و یکی از آن نیازها  محترم شدن نزد دیگران است البته افراد مومن و متقی عزت و آبرو داشتن نزد خدا را مهم تر می دانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید سجاد رضایی، در جلسه تفسیر دعای مکارم الاخلاق، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن با اشاره به فرازی از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع) که می فرمایند: «الهی أَعِزَّنِی وَ لَا تَبْتَلِینِّی بِالْکبْرِ، وَ عَبِّدْنِی لَک وَ لَا تُفْسِدْ عِبَادَتِی بِالْعُجْبِ» خدایا! من را در نزد مردم عزیز بدار و من را به کبر مبتلا مساز به من توفیق بده تا به عبادت تو بپردازم و عبادتم را با عجبم فاسد مساز، گفت: انسان علاوه برای نیازهای بدنی نیاز به یکسری نیازهای روحی دارد و یکی از آن نیازها محترم شدن نزد دیگران است البته افراد مومن و متقی عزت و آبرو داشتن نزد خدا را مهم تر می دانند، برخی از انسانها برای رسیدن به این مرتبه و محترم شدن نزد دیگران دچار کبر و غرور می شوند.

وی افزود: یکی از راه های کسب عزت و آبرو حفظ زبان است، چرا که در روایتی امام کاظم (ع) آمده که می فرمایند:(اِحفَظْ لِسانَکَ تَعِزَّ) زبانت را نگه دار تا عزیز گردی. همچنین رسول خدا (ص) فرمود: زبانت را نگهدار، زیرا نگهداری زبان صدقه ای است که بخود می دهی. سپس فرمود: هیچ بنده ایی حقیقت ایمان را نشناسد، تا برخی از زبانش را نگهدارد.

استاد حوزه در پایان با اشاره به کسب علم، دانش و پژوهش گفت: برای ما طلبه ها یکی دیگر از راه های کسب عزت و آبرو، کسب علم و دانش است و از آن مهمتر پژوهش در زمینه های مختلف است، زیرا امروزه پژوهش و پژوهشگری بین ما طلبه ها کم رنگ شده سعی کنید با نوشتن مقالات مختلف اثری ماندگار از خود باقی گذارید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha