یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد مهدی فتحی معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سنقر

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سنقر و کلیایی، گفت: شایسته سالاری بایستی از حوزه آغاز و در سایر سطوح علمی، آموزشی جامعه جریان پیدا کند.

حجت الاسلام محمد مهدی فتحی، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سنقر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو، اظهارداشت: از جمله مسائلی که مورد علاقه آحاد جامعه، خصوصا نخبگان حوزوی و دانشگاهی بوده، اجرای عدالت است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سنقر ادامه داد: در صورتی که اجرای عدالت در تمامی سطوح اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و... باشد، به تبع رشد استعدادها و از بین رفتن فقر طبقاتی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پر واضح است که عدالت می تواند در سلامت جامعه از حیث روحی و روانی بسیار موثر باشد، افزود: برخی در تعریف عدالت چنین گفته اند: "وضع الشیء فی موضعه" و این بدان معناست که هر چیزی در جایگاهی که متعلق به او و شایستگی متناسب با ویژگی های او را دارد، قرار بگیرد.

حجت الاسلام فتحی، با اشاره به اینکه نظام پاداش ها و محرومیت ها بایستی بر اساس انجام فعل و یا ترک فعل ها باشد، اظهار داشت: از ثمرات شیرین عدالت شایسته سالاری است؛ در شایسته سالاری شایستگانی که وظیفه شناس بوده و در انجام وظایف محوطه کوتاهی نکرده، پاداش معقولانه گرفته و افرادی که در ریل پیشرفت و شایستگی گام بر نداشته، می بایست برخی محرومیت ها نصیبشان گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان خبری که مرکز خدمات بر اساس امتیازات طلاب متاهل خدمات هدفمند نقدی، پرداخت هایی داشته، تأکید کرد: اینکه طلاب با توجه به پیشرفت طلاب در سنوات تحصیلی و یا انجام امور تبلیغی و پژوهشی و میزان اولاد، خدماتی را دریافت کنند، طرحی که منطبق با نظام شایسته سالاری و جایش در حوزه خالی بوده که می تواند از جهاتی حائز اهمیت باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سنقر خاطر نشان کرد: از برکات طرح مذکور، پیگیری طلاب برای ارتقاء‌پایه و رفع نواقص تحصیلی، دریافت خدمات بر اساس تعداد فرزند، فعال شدن طلابی که بدون فعالیت در ایام تبلیغ، جهت انجام امور تبلیغی حتی در مناطق محروم را در پی دارد.

وی در پایان گفت: با اجرای چنین طرح عادلانه ای در پرداخت شهریه، دو نفر در یک پایه هم به مقدار مساوی شهریه نمی گیرند، بلکه آن کس که معدل درسی بالاتر و دارای فعالیت تبلیغی، پژوهشی و فرهنگی است، از شهریه بیشتری برخوردار بوده و با هم پایه اش که چنین اموری را انجام نمی ده، یکسان نخواهند بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    برای رسیدن به مسئولیت حتی در حوزه هم نیاز به آشنا هست.
  • سیروس IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    بسیار عالی بود