چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی به جایگاه و میزان بالای تأثیرگذاری روحانیت در ارتقای سطح فرهنگی – معنوی جامعه اشاره کرده و گفتند: یکی از موارد ضروری، حفظ و صیانت از یکدستی جامعه روحانیت و جلوگیری از نفوذ در این قشر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات و مدیران این مرکز، ضمن خیر مقدم به رئیس مرکز خدمات و با بیان اینکه خدمات شما خوب و قابل تقدیر است گفتند: از خداوند می‌خواهم که خدماتی که تاکنون ارائه شده است به احسن وجه بپذیرد و توفیق ارائه خدمات برتر و بهتر را به همه شما مرحمت بفرماید.

ایشان با اشاره به اینکه حفظ کرامت انسانی افراد و حیثیت آنها در خدمت رسانی مهم‌ترین مسئله است، سیره حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در رفع مشکلات مردم را یادآور شدند و افزودند: نباید منتظر مراجعه و عرض حاجت از سوی جامعه هدف باشیم، بلکه باید با اشراف به مسائل موجود برای رفع آنها تلاش کنیم.

معظم له در ادامه به جایگاه و میزان بالای تأثیرگذاری روحانیت در ارتقای سطح فرهنگی – معنوی جامعه اشاره کرده و گفتند: یکی از موارد ضروری، حفظ و صیانت از یکدستی جامعه روحانیت و جلوگیری از نفوذ در این قشر است.

ایشان تصریح کردند: همه ما و مخصوصاً شما بزرگواران وظیفه مهمی داریم و اینکه نگذاریم بیگانه وارد روحانیت شود، روحانیت یک دست است و اگر انقلابی شد برای این یک دستی بود. باید مواظب باشیم در این لباس کسی بیاید که شاگرد امام صادق(ع) است.

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: در همه کشورها حتی کشورهای کفار حمایت از فقرا انجام می‌شود ولی ما در حمایت از فقرا باید مانند علی(ع) باشیم همانطور که فرمودند اگر فقر را ببینم گردن فقر را می‌زنم و نمی‌فرمودند که به فقیر کمک می‌کنم.

ایشان ادامه دادند: امداد به فقرا کار عقلی و علمی نیست، بلکه کاری عاطفی است و برای از بین بردن فقر باید کار عقلی و علمی انجام داد و آن عبارت است از ایجاد اشتغال و تولید و لذا شما در مرکز خدمات باید منابع درآمد پایدار داشته باشید.

معظم له به اهمیت رسالت روحانیت اشاره کردند و گفتند: فتح خیبر یک حیات تازه‌ای به امت اسلامی داد و پیامبر(ص) بسیار خوشحال شدند، در روز فتح خیبر وجود مبارک جعفر بن ابیطالب پس از مهاجرت به حبشه وارد مدینه شد و پیامبر(ص) که ایشان را دیدند فرمودند که امروز دو حادثه خوب پیش آمد که نمی‌دانم برای کدامیک خوشحال شوم به قدوم جعفر یا فتح خیبر که نشان می‌دهد یک روحانی می تواند کار فتح خیبر را انجام دهد.

ایشان ادامه دادند: جعفر بن ابیطالب ۱۳ سال در خارج مدینه اسلام را تبلیغ و مسلمانان را نجات داده بود که به اندازه فتح خیبر ارزش داشته است.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: ما به چنین آخوندهایی نیاز داریم و این حرمت علم است که ۱۳ سال در منطقه مسیحی نشین باشد و اسلام را تبلیغ کند. چرا ما نباید این‌گونه باشیم و راه جعفر بن ابی‌طالب را ادامه دهیم و این راهی است که می‌توانیم طی کنیم.

ایشان در پایان با بیان مضمون دعای « اللهم انی اسئلک ... ان تجعلنی ممن تنتصر به لدینک و لا تستبدل بی غیری » جلو افتادن و پیشی گرفتن در کار خیر را پسندیده دانستند و گفتند: در کار خیر که خدمت به روحانیت از مصادیق آن است، نباید متوقف بر وظائف محوله بود.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات و ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات به برنامه‌های جدید این مرکز ازجمله طرح هدفمندی خدمات اشاره کرد و گفت: رویکرد مرکز خدمات در دوره جدید ارتقای کیفی و کمی خدمات و نخبه پروری و حمایت مسئولانه از جامعه هدف است.

رئیس مرکز خدمات در ادامه با بیان اینکه به دنبال ایجاد تحول در خدمت رسانی به طلاب و روحانیون معزز هستیم، بهره‌مندی از سرمایه عظیم فکری و توصیه‌های بزرگان و نخبگان حوزه را در این مسیر راهگشا دانست.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، فرهنگی ویژه خانواده‌ها، معیشت و ... ارائه کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha