یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار وزیر امور خارجه با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اقتصاد و سیاست را دو عنصر جدایی ناپذیر توصیف کرد و شرطی سازی اقتصاد را از عوامل مهم بی ثباتی اقتصادی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله حسینی بوشهری در دیدار وزیر امور خارجه با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین که در قم برگزار شد، انتظار عمومی از دستگاه دیپلماسی کشور در دولت سیزدهم را، ارتباط سازنده با همسایگان دانست و گفت: انتظار عمومی از دستگاه دیپلماسی، رفع موانع و ارتباط سازنده با تمامی همسایگان خصوصاً کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی ضمن اشاره به مسئله افغانستان خاطر نشان کرد: همه اقوام و گروه‌ها باید در نظام سیاسی افغانستان نقش داشته باشند و هر چیزی غیر از تشکیل دولت فراگیر ملی نمی‌تواند تأمین کننده امنیت و ثبات در افغانستان شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه رویکرد دولت در فعال کردن دیپلماسی اقتصادی را مورد تحسین قرار داد و ابراز داشت: اقتصاد با سیاست رابطه تنگاتنگی دارد و این دو به یکدیگر گره خورده‌اند. گره گشایی اقتصادی مستلزم دیپلماسی فعال در حیطه مسائل اقتصادی است.

وی در ادامه توجه به تجربیات حاصل شده در توافق برجام را مورد تأکید قرارداد و افزود: باید تجربیات گذشته را سرلوحه کار خود قرار دهید و سیاستی اتخاذ کنید تا هم اعتبار جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل حفظ شود و هم عهد شکنان که رأس آن‌ها آمریکا قرار دارد، در نگاه جهانیان مقصر جلوه کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شرطی سازی اقتصاد را به عنوان یک آفت ارزیابی کرد و گفت: اقتصاد شرطی یکی از عوامل مهم نوسانات اقتصادی است. نباید سفره مردم را به مسائل خارجی گره زد.

وی، در پایان صحبت‌های خود، استفاده از قدرت میدان و دیپلماسی را راه گشا ارزیابی کرد و بیان کرد: از طریق میدان می‌توان در دیپلماسی به پیروزی‌ها و نتایج خوبی دست یافت و نباید از این عامل مهم و تأثیرگذار غفلت کرد.

قابل ذکر است در این جلسه، اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بیان نقطه نظرات، سوالات و پیشنهادات و انتقادات خود از دستگاه دیپلماسی پرداختند و دکتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، توضیحاتی را ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha