جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه خواهران اردبیل

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه سلام‌الله‌علیها مشکین‌شهر گفت: سیاه‌نمایی و ناامیدسازی از ابزار کارآمد دشمن در تضعیف باورهای دینی مردم است و جامعه حوزوی باید مانع تحقق توطئه‌های دشمن باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم افسانه جهانی، عصر پنج شنبه در نشستی با طلاب مدرسه علمیه فاطمیه سلام‌الله‌علیها مشکین‌شهر، با اشاره به اهمیت علم‌آموزی در حوزه‌های علمیه گفت: خواهران حوزوی باید با جدیت و عزم راسخ به تحصیل علوم دینی در مدارس علمیه بپردازند.

وی افزود: هدف طلبه از تحصیل علم نباید کسب مدرک و یا اهداف مادی باشد، بلکه علم‌آموزی با هدف هدایت و خدمت به مردم، بایستی به‌عنوان مهم‌ترین رسالت مورد توجه ویژه بانوان طلبه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با تأکید بر لزوم بهره‌گیری طلاب از توان علمی و آموزه‌های تربیتی، اظهار کرد: پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران در گرو همراهی علم و عمل است و تحصیل و تبلیغ اگر با نیت و انگیزه الهی قرین نباشد ثمری جز خسران نخواهد داشت.

جهانی در تبیین ابعاد شخصیتی طلبه موفق، اظهار کرد: طلبه‌ای موفق است که رشد همه‌جانبه و همسو با آموخته‌های خود داشته و شئونات طلبگی در رفتار و کردار او بروز و ظهور یابد.

وی تصریح کرد: فضائل اخلاقی از جمله اخلاص، سعه صدر و انتقادپذیری، استقامت و صداقت و تواضع به‌عنوان شاخصه‌های اصلی اخلاق طلبگی هویت طلبه را در بُعد عملی ترسیم می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل ابراز کرد: سیاه‌نمایی و ناامیدسازی از ابزار کارآمد دشمن در تضعیف باورهای دینی مردم است و جامعه حوزوی باید به‌عنوان سربازان مکتب اسلام به روشنگری و هدایت مردم پرداخته و با تزریق عناصر امید و توکل، مانع تحقق توطئه‌های دشمن باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha