یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: حمایت از نخبگان حوزه حقیقتاً یک حرکت ارزشی بوده و در طول تاریخ عملاً تحول اساسی در علوم را افراد اجتهادگرا و عقل‌گرا ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست صمیمانه با جامعه نخبگانی حوزه علمیه استان خراسان رضوی با حضور رئیس مرکز خدمات کشور و نخبگان و استعدادهای برتر استان در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی در این نشست گفت: حمایت از نخبگان حوزه حقیقتاً یک حرکت ارزشی بوده و در طول تاریخ عملاً تحول اساسی در علوم را افراد اجتهادگرا و عقل‌گرا ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: اگر شما نخبگان در مسیر توسعه و پیشرفت علم گام بر می‌دارید به‌ دلیل اقتدا به بزرگانی همچون شیخ طوسی، شیخ مفید و سیدرضی است که رویکردی اجتهادی داشته‌اند.

ورود نخبگان به حوزه روش‌شناختی در مباحث علمی ضروری است

رئیس مرکز خدمات حوزه ورود نخبگان به حوزه روش‌شناختی در مباحث علمی را ضروری دانست و بیان کرد: حرکتی که در طول مسیر علمی ایجاد شده، بخشی وابسته به مباحث علمی و بخش دیگر به حوزه‌های روش شناختی مرتبط است و نخبگان باید به هر دو حوزه ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان که علم اصول روش شناخت فقه و علم منطق روش شناخت فلسفه است. این روش شناختی می بایست در همه علوم ساری و جاری باشد و در تمام علوم انسانی و اسلامی گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی اظهار داشت: مسئله‌محوری از دیگر مسائلی است که باید در حوزه اجتهادگرا و نخبه‌پروری گسترش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از آسیب‌های حوزه موازی‌کاری نهادهای حوزوی در انجام مسئولیت‌هاست بیان کرد: تبلیغ، تحقیق، تحصیل و تهذیب از وظایف مهم مرکز مدیریت حوزه‌ها بوده و حمایت از معیشت، درمان، اسکان و امور فرهنگی خانواده آنان به عهده مرکز خدمات است و موازی‌کاری باعث می‌شود نهادهای حوزوی نتوانند مسئولیت‌های اصلی خود را به نحو احسن انجام دهند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با ارائه گزارشی از خدمات مرکز گفت: طرح هدفمندی خدمات از ماه گذشته در این مرکز اجرا شده و خدمات بر اساس نقش طلاب در انجام رسالت‌های حوزوی ارائه می‌شود.

وی افزود: ارائه خدمات به نخبگان باید هدفمند و در راستای نخبگی باشد تا در زمینه‌های علمی و پژوهشی همچون نشر آثار و همچنین تهیه امکانات لازم برای فعالیت‌های علمی، دغدغه‌ای نداشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از طلاب، فاقد مسکن هستند بیان کرد: در زمینه تسهیل شرایط خرید مسکن طلاب جلسات متعددی با نهادهای ذی‌ربط برگزار شده و ان‌شاءالله اقدامات مؤثری در زمینه ارائه تسهیلات وام انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: افزایش جدول سقف تعهدات بیمه و ایجاد منابع پایدار از دیگر اقداماتی است که توسط مرکز خدمات در حال پیگیری است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: تمام تلاش ما این است که در این شرایط اقتصادی در کنار طلاب باشیم و ما به سراغ آنها برویم؛ به همین خاطر دیدارهای مسئولان مرکز خدمات با اساتید، نخبگان و طلاب به‌صورت مستمر برگزار شده و دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها پیگیری می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha