جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه طلاب قاین و زیرکوه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که تمام فعالیت‌های فرهنگی ما در استان با پیوست اجتماعی دنبال می‌شود، اظهارداشت: درتلاش هستیم تا مساجد از حالت نمازخانه صرف خارج شده و به مسجد تراز اسلام و انقلاب تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در جمع طلاب و فضلای قائنی مقیم قم، که در حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت زینب کبری سلام الله علیها، خاطرنشان کرد: علم حضرت زینب علم الهی است؛ چراکه به گفته امام سجاد علیه السلام که خطاب به ایشان فرمودند؛ أنتِ بِحَمدِ اللّه‏ِ عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ.

وی با بیان این که حضرت زینب(سلام الله علیها) در سخت ترین شرایط در اوج ولایت مداری قرار داشتند، اظهار داشت: ولایت‌مداری حضرت زینب(سلام الله علیها) فوق العاده بی نظیر بوده در اوج اعلی به منصه ظهور رسید؛ چراکه این شخصیت والا مقام در دامن مادری رشد کرده که به امام زمان خودش عرضه می‌دارد: «روحی لروحک الفدا و نفسی لنفسک الوقاع».

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تاکید کرد: اندیشه ناب حضرت زینب(س) راهگشا و چراغ هدایت انسان‌هاست، چراکه کربلا در کربلا می‌ماند، اگر زینب نبود؛ ولایت‌مداری ایشان نگذاشت تا نهضت عاشورا را خاموش کنند. امام معصوم تعابیر والایی نسبت به شخصیت والای حضرت زینب(س) داشته و علم ایشان را علم لدنی بر می‌شمرند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی، افزود: حضرت زینب(س) در دامن بزرگترین معلمان هستی رشد یافته است؛ زینب کبری(سلام الله علیها) در اوج مصیبت دنیوی با معرفتی الهی در برابر یزیدیان می‌فرمایند، در کربلا چیزی جز زیبایی ندیده‌ام.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در ادامه به تشریح ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(سلام الله علیها) پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) تلاش نمودند تا خودش را الگوی مردم و جامعه خودش قرار دهد؛ این همان مسئله‌ای است که ما هم باید به دنبال آن باشیم.

وی با تاکید بر این که رسیدن به هدف مطلوب کار بسیار سنگینی است ولی نباید از تلاش حتی برای لحظه ای در هدایت مردم غافل شویم، یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در منطقه شکل گرفته است؛ به گونه‌ای که در ماه‌های محرم و رمضان، ۱۶ کارگروه در استان فعال می‌شود که اعزام مبلغ تنها یکی از این کارگروه‌هاست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی، با بیان این که تمام فعالیت‌های فرهنگی ما در استان با پیوست اجتماعی دنبال می‌شود، اظهارداشت: برآنیم تا مساجد از حالت نمازخانه صرف خارج شده و به مسجد تراز اسلام و انقلاب تبدیل شوند.

وی بحث جمعیت و فرزندآوری را از مباحث مهم سازمان تبلیغات استان خراسان جنوبی دانست و با بیان این که در راستای پاسخ به شبهات روز جامعه تولیدات خوبی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: فارغ از اعزام ایام تبلیغی، اعزام‌ های موردی و مقطعی در ایام خاص به روستاها و مناطق دور افتاده داشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در بخش پایانی سخنان خود ضمن پاسخ به سوالات طلاب و فضلای شهرستان قاین و زیرکوه، گزارشی از ۵۴ ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کرد.

گزارشی از گردهمایی طلاب و فضلای قائنی مقیم قم

همچنین در ادامه، سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت زینب کبری سلام الله علیها، گزارشی از برنامه‌های خود در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و ابراز داشت:در بازدیدی که از منزل یکی از پیرزنان شهر داشتم، وی تاکید داشت که نماینده ملت نباید در کسوت نمایندگی کاری کند که دل رهبر بسوزد و این جمله برای من بسیار راهگشا بود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه با تاکید بر این که تمام هم و غم من بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس تمام همت خود را بر کمک به دولت برای پیگیری دغدغه‌های معیشتی و بهبود اوضاع اقتصادی کشور استوار نموده است.

وی در ادامه، گزارشی از طرح شکایت از ریاست جمهور وقت و دکتر صالحی در خصوص استنکاف از قانون مصوب مجلس در رابطه با انرژی هسته ای ارائه کرد و ابراز داشت: ۹۵ درصد از نهاده های دامی کشور وارداتی است که ۸۵ درصد از آن در دست افرادی خاص قرار گرفته است که نهاده ها را به صورت ارز نیمایی ثبت سفارش کرده و تنها ۳۵ درصد از تعهد خود را وارد کرده‌اند.

اسحاقی بر حمایت خود از طرح شفافیت آراء نمایندگان اشاره کرد و یادآور شد: تمام تلاشم را برای دفاع از بحث شفافیت آراء به کار گرفته‌ام؛ به گونه‌ای که در فرایند رای‌گیری تصویری از رأی موافق یا مخالف خود را در معرض دید مردم قاین و زیرکوه قرار می‌دهم.

وی به برخی از اقدامات خود در رابطه با حوزه ارتباطات بین الملل و انرژی هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: شهر زیرکوه تنها شهرستانی بود که بیمارستان نداشت که با تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و پیگیری مجدانه دغدغه‌مندان، این مهم در فرایند عملیاتی قرار گرفته و تجهیزات بیمارستانی با فعال‌سازی ظرفیت خیرین شهرستان دنبال شده است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس حضور در جمع طلاب و مبلغان و ارائه گزارش از اقدامات را به مثابه ارائه گزارش در میان تمام آحاد همشهریان قاین و زیرکوه عنوان کرد.

وی اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس و حفظ جایگاه و ارزشمندی سوال و پرسش نمایندگان از مدیران کشور را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: نمایندگان مجلس وکیل مردم بوده و در کنار قانون گذاری وظیفه نظارت بر مسئولین را بر عهده دارند؛ در صورتی که دغدغه مردم بر زمین مانده باشد، نماینده پیشتاز در اجرای آن خواهد بود.

بحث آب منطقه، انتقال خط راه آهن و استعداد کشت زرشک و طرح حمایتی از زرشک‌کاران از دیگر محورهای اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه بود.

اسحاقی در بخش پایانی سخنان خود به انتظارات و دغدغه‌های طلاب که در قالب پرسش هایی مطرح شد، پاسخ داد.

گزارشی از گردهمایی طلاب و فضلای قائنی مقیم قم

حجت الاسلام والمسلمین قربانی، نماینده طلاب و فضلا قائن و زیرکوه نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک میلاد عقیله بنی هاشم و پیام آور کربلا زینب کبری سلام الله علیها، از حضور ارزشمند طلاب و فضلا تقدیر و گزارشی از اقدامات مجمع نمایندگان طلاب ارائه نمود.

وی با بیان این که مجموعاً ۱۳۰ نفر از طلاب و فضلای شهرستان‌های قاین و زیرکوه در حوزه علمیه قم حضور دارند، خاطرنشان کرد: شخصیت های فرهیخته ای در جمع طلاب و فضلای قاینات و خراسان جنوبی حضور داشته که تعدادی از ایشان از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم هستند.

نماینده طلاب قاین و زیرکوه در مجمع نمایندگان طلاب ضمن اشاره به ویژگی های شخصیتی اسحاقی نماینده مردم قائن در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین رضایی مدیرکل سازمان تبلیغات استان خراسان جنوبی بر اهمیت شبکه سازی نخبگانی تاکید کرد و ابراز داشت: ارتباط با شبکه فرهیخته فرهنگی امر بسیار مهمی است.

وی با بیان این که شبکه سازی نخبگانی در حوزه فرهنگی می‌تواند پاسخی پایدار برای حل مسائل و چالش‌های فرهنگی باشد، خاطرنشان کرد: در این جلسه برآنیم تا موضوعات فرهنگی و دینی شهر زیرکوه و پیامد فعالیت‌های نامتوازن منطقه را با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات استان و نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی بررسی نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که دغدغه‌های طلاب و فضلا از منظر خیرخواهی مطرح می شود، اظهار داشت: همگان انتظار داریم به عنوان نماینده انقلابی در مجلس شورای اسلامی بدرخشید و نماینده تراز انقلاب اسلامی باشید.

وی با اشاره به این که از نماینده محترم شهرستان انتظار داریم تا موضوع تقنین و بحث نظارت در سطوح مختلف ملی، استانی و شهرستانی را مجدانه پیگیری نموده، به منویات و اشارات رهبر فرزانه انقلاب توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده طلاب قاین و زیرکوه در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم افزود: مسئولان نباید منتظر باشند که رهبر معظم انقلاب ورود مستقیم به همه مسائل کشور داشته باشند؛ همه باید در مسیر راهبردهای اصیل انقلاب گام جدی و فعال تری برداریم.

وی ضمن اشاره به بحران جمعیت در کشور با بیان این که انتظار داریم تا مجلس انقلابی در راستای جمعیت و فرزندآوری طرح‌های عملیاتی تری ارائه و تصویب نماید، خاطرنشان کرد: مجلس انقلابی و تراز انقلاب در گرو عمل دقیق به قانون شکل می‌گیرد؛ نمایندگان باید بحث قانون گذاری و نظارت را جزء وظایف حاشیه‌ای ندانند. پیگیری دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی ملت باید در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در بخش پایانی سخنان خود سوالات طلاب و فضلای شهرستان های قاین و زیرکوه که به صورت مکتوب ارائه شده بود را قرائت نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha