شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
دیدار اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله محسن اراکی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه، گفت :پرستاری از بیمار، یکی از مقدس ترین خدمت ها است و سختی های بسیاری دارد که بر همین مبنا لازم است مسئولان در زمینه رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی در مراسم تجلیل از چند تن از پرستاران که در حاشیه آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس برگزار شد، در سخنانی، گفت: حیات و زندگی بسیاری از نیازمندان پرستاری به کار پرستاری و این شغل بسته است.پرستاری از بیمار یکی از مقدس ترین خدمت ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: در روایت داریم، هیچ عبادتی بهتر از خدمت به مردم نیست و مردم نیازمند هم خدمت به آنها ثواب بیشتری دارد که هر چه نیازمندی بیشتر باشد ارزش این خدمت بیشتر است.

وی افزود: شاید هیچ نیازمندی همچون بیمار نیاز به پرستاری و خدمت نداشته باشد لذا نیاز بیمار را برطرف کردن و پرستاری کردن مخصوصا آنهایی که در سختی های ویژه به بیمار رسیدگی می کنند بسیار با ارزش است.

آیت الله اراکی، با بیان این که بیماری که از اتاق عمل آمده و یا احساس درد دارد، نیازمند پرستاری خاص است، افزود: برخی پرستاران رنج بیشتری را تحمل می کنند، بی خوابی تحمل می کنند و یا در مقابل توقعاتی از بیماری که درد دارد قرار می گیرند که انتظار ایشان بیشتر از تحمل و توان آن پرستار است و حتی پرخاش کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: تحمل یک پرستار در مقابل این سختی ها و تحمل آن یکی از بزرگ ترین عبادت های الهی است و من روز پرستار را به پرستاران تبریک عرض می کنم .

آیت الله اراکی، گفت: قدر کار پرستاران را می دانیم و از خدای متعال برای آنها اجر عظیم طلب می کنیم و از مسئولین نیز انتظار داریم در زمینه رفع مشکلات قشر پرستار، مخصوصا در زمینه تامین حقوق آنها به طور کامل تلاش بعمل آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha