پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / مراسم معارفه امام جمعه شهر ضیا ء آباد با حضور امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: نماز جمعه نماد وحدت و فرهنگ هر منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در جلسه شورای اداری بخش ضیاء آباد که جهت تکریم و معارفه امام جمعه این شهر برگزار شد با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س)، گفت: بزرگان، علما و شهدای این منطقه تنها متعلق به این بخش نیستند؛ از جمله سرلشکر آزاده‌ی شهید حسین لشکری در دنیا چهره‌ی منحصر بفردی به حساب می‌آید، چرا که استقامت و سیاستمداری این مرد بزرگ باعث شد دشمن نتواند سوء استفاده کند و ما را به‌عنوان آغازگر جنگ تحمیلی معرفی کند.

وی افزود: عالم ربّانی آیت‌الله ضیاءآبادی (ره) از دیگر مفاخر این دیار هستند که اولین بار در مسجد شیخ‌الاسلام شخصیت بزرگ و نورانی ایشان را شناختم و عمرشان را با قرآن کریم گذراندند و هم علما نگاه‌های دقیق علمی ایشان را تحسین می‌کنند و هم مردم با شوق و لذت پای فیلم‌های سخنرانی ایشان می نشینند و از تالیفات ایشان به عنوان سرمایه های علمی می باید استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین لشکری (ره) امام جمعه موقت فقید قزوین را هم یاد می کنیم و اولین باری که به این بخش سفر کردم با ایشان همراه شدیم و همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین شهسواری (ره) مسئله‌دان و فعال مسجدی از این آب و خاک هستند که خدا همه بزرگان و شهدای این منطقه از جمله پدران و مادرانی که این فرزندان شایسته را تربیت کردند قرین رحمت قرار دهد.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه ۹ سوره مبارکه جمعه یادآور شد: مستحب است در رکعت اول نماز جمعه سوره جمعه و در رکعت دوم سوره منافقون قرائت شود؛ علت این است که ما دو نوع دشمن داریم؛ دشمن خارجی در نگاه قرآن کریم با محوریت یهودیان معرفی شده‌اند و امروزه همان یهودیان را صهیونیست می نامند. آیه ۸۲ سوره مائده بدترین و بی رحم ترین دشمنان اسلام را یهودیان و مشرکانی که با اینها هماهنگ هستند معرفی می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: چهار آیه ابتدایی سوره جمعه بحث رسالت، نبوت و نزول قرآن و علم و حکمت است و بعد از این، چهار آیه بعدی راجع به یهودیان است و این آیه مانند دروازه‌ای به آیات دیگر قرآن کریم است که خداوند در مورد یهودیان صحبت کرده است. خداوند اصلا بنای این را ندارد که ما با یهود آشتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی‌که اهل ایمان برای یاد خدا و آشنا شدن با اوامر خدای متعال در روز جمعه فراخوان می‌شوند و تاکید می شود که با شوق و شتاب در این دعوت الهی حضور یابید؛ این نشان می دهد که در نماز جمعه باید مفاهیم قرآن کریم، دشمنی یهود، حمایت از مظلومین و مبارزه با فساد بیان شود تا پایه های عدالت در نماز جمعه مستحکم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: فرمان خدا درباره نماز جمعه همگانی است؛ یعنی این فرمان را به اقشار مختلف جامعه داده است و همه ما در قبال برگزاری پرشور نماز جمعه مسئول هستیم. همچنین نماز جمعه نماد ایمان و فرهنگ است؛ یعنی با نماز جمعه می توانیم ایمان و فرهنگ مردم در مناطق مختلف را بسنجیم و مورد مقایسه قرار دهیم.

امام جمعه قزوین نماز جمعه را نماد وحدت و بصیرت دانست و تاکید کرد: نماز جمعه نماد وحدت و بصیرت است و برگزاری پرشور و طراوت نماز جمعه در هر منطقه عامل افزایش وحدت و بصیرت مردم است. همچنین نماز جمعه نماد تقوا است که یکی از وظایف امام جمعه این است که خودش و مردم را به تقوا دعوت می کند که البته این تنها لفظ نیست.

امام جمعه قزوین یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کردند که نماز جمعه قرارگاه است و فرمودند امام جمعه فرمانده این قرارگاه است؛ معنایش این است که همه فعالان قرآنی، آموزش و پرورش، مساجد، همه نهاد ها و... باید با محوریت این قرارگاه و همراهی و هماهنگی با آن فعالیت کنند که باعث ارتقای معنوی و رشد این مجموعه‌ها و هم باعث رشد نماز جمعه می شود.

وی اظهار کرد: در اواخر سوره جمعه خدای متعال می فرماید نماز جمعه برای شما خیر است؛ که خیر به معنی بهترین است و در جای دیگر خداوند فرموده است «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ» که مومنان برای برگزاری پر شور نماز جمعه در شهر های استان با هم مسابقه بدهند و ان شاءالله در این مسیر موفق و موید باشید.

در این جلسه از خدمات حجت الاسلام مهدی جعفری تقدیر به عمل آمد و حجت‌الاسلام احمد خداوردی به عنوان امام جمعه جدید شهر ضیاءآباد معرفی شد.

نماز جمعه نماد وحدت و فرهنگ هر منطقه است

انتهای پیام /

نماز جمعه نماد وحدت و فرهنگ هر منطقه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha