دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کاویانی

حوزه/ سرپرست معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه هر طلبه نسبت به دین و جامعه‌ی دینی خود مسئول است، گفت: مهم‌ترین وظیفه‌ی طلبه، تفقه در دین و دین‌شناسی است.

صدیقه کاویانی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در اصفهان با بیان اینکه امروزه با نگاهی عمیق و دقیق به جامعه کنونی ایران و فراتر از آن جامعه جهانی، درمی‌یابیم که جهان اقتضائات خاصی دارد و فردی موفق است که این اقتضائات خاص را بشناسد و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند تا به‌محض ورود به جامعه، توان رؤیایی با مسائل و چالش‌های آن را داشته باشد، گفت: چنانچه‌ طلاب خواهر در گستره‌ی زندگی و در فضاهای حساس جامعه‌ی کنونی با ‌ شناخت و مطالعه‌ی عمیق و صحیح‌ وارد شوند، به‌طورقطع‌ در ایفای‌ نقش‌ها و مسئولیت‌های‌ خود، بیش‌ازپیش‌ موفق‌تر و توانمندتر خواهند بود.

سرپرست معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه هر طلبه نسبت به دین و جامعه‌ی دینی خود دو وظیفه مهم دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ی طلبه، تفقه در دین و دین‌شناسی است، بنابراین کسب علوم دینی و تفقه در دین و آشنایی با عقلانیت و اندیشه توحیدی حاکم بر آموزه‌های دینی و کسب قدرت استنباط و تبیین عقاید و احکام و اخلاق از متون دینی، اولین وظیفه‌ی یک طلبه است. از دیگر سو، دفاع از دین و پاسخ به سؤالات و شبهات و هجمه‌های دشمنان دین و بداندیشان و مبارزه با فرهنگ‌های نفوذی، یکی دیگر از وظایف مهم طلاب خواهر است. همچنین در کنار ترویج و تبلیغ معارف اصیل دینی و اسلام ناب، باید با خرافات نیز مبارزه کرد.

کاویانی با اشاره به اینکه خانواده‌ به‌عنوان نهادی مقدس و بی‌بدیل، نخستین، مهم‌ترین‌ و اصلی‌ترین‌ پرورشگاه‌ و آموزشگاه‌ فرد محسوب‌ شده و یکی‌ از نهادهای‌ آموزشی‌ و پرورشی‌ عمده‌ی‌ جامعه‌ است‌، گفت: توانمندی طلاب خواهر در عرصه‌ی خانوادگی نیز، می‌تواند موجب احصای خلأهای موجود در زندگی فردی و خانوادگی افراد شده و اثرات و برکات فراوانی همچون تربیت بهینه‌ی دینی فرزندان، تقویت عقاید مذهبی، هویت بخشی به خانواده، بصیرت بخشی و بصیرت افزایی، تکوین شخصیت افراد خانواده و ... داشته باشد.

وی ادامه داد: دستیابی به راهکارهای نوین و متقن و به‌روز و مجهز شدن در برابر شبهات و تهاجمات، مرهون تحقیق و پژوهشگری نقادانه و موشکافانه طلاب خواهر بوده و استفاده از ظرفیت بالای حوزه‌ علمیه خواهران و طلاب تحصیل‌کرده‌ و پژوهشگر آن، در کمک به حل چالش‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی بس پرفایده خواهد بود.

سرپرست معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ابراز امیدواری کرد که طلاب خواهر با کوشش و پشتکار خود در امر پژوهشگری، در زمره‌ی جهادگران عرصه‌ی تعلیم و تربیت قرارگرفته و با راهبری منویات مقام معظم رهبری در اجرایی نمودن سبک زندگی اسلامی، زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha