پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

حوزه / عضو خبرگان رهبری پیشنهادداد: کانون مؤلفین در حوزه علمیه اصفهان تشکیل شود که مانع از موازی کاری در انتخاب موضوعات برای تالیفات گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مؤلفین و محققین حوزوی به مناسبت هفته پژوهش، بیان کرد: نگارش کتاب، کار بسیار ارزشمندی است و این کارهمت والا می خواهد. همچنین یکی از راه هایی که می توانیم به وسیله آن فرهنگ دینی را در جامعه ترویج داد کتاب و کتاب نویسی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتقال علم به انسان از طریق چشم و مطالعه کتاب رقم می خورد، گفت: نگارش کتاب متناسب با نیازهای مبتلابه از ضروریات جامعه امروز است.

وی ابراز کرد: بسیار پسندیده است که در حوزه علمیه جایگاهی چون کانون مؤلفین باشد که موضوعات تحقیق و تالیف شده توسط مؤلفین را ثبت و ضبط کند و آنان پیش از نگارش و تحقیق جدید، موضوعات را بررسی و از آن کانون سؤال کنند تا از موازی کاری در امر نویسندگی ممانعت شود.

امام جمعه اصفهان در ادامه به بیان چند نکته پیرامون نحوه نگارش و چاپ کتاب پرداخت و تصریح کرد: نکته اول اینکه در نگارش کتاب، مولفین از فونت مناسب، زیبا و با اندازه خوب بهره ببرنند، چرا که مانع از خستگی چشم خواننده می شود.

وی افزود: دومین نکته، نویسندگان سعی کنند از روزنامه نویسی مطالب خود پرهیز کنند و برای هر صفحه حداقل یک تیتر و میان تیتر آورده شود که خوانندگان بتوانند از مطالب بهتر استفاده کنند و از یکنواختی مطالب جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه امید داریم، بتوانیم مشمول مصداق این روایت از امام رضا(ع) شویم که فرمودند «هر کسی دین ما را احیا کند، خداوند او را رحمت کند»؛ به تعبیر امام معصوم، احیای دین همان راه ترویج علوم دینی است.

وی با تاکید براینکه نگارش کتاب و منبر رفتن از جمله راه های ترویج دین است، عنوان کرد: به مبلغین توصیه می کنم اگر سلسله منبرهای خود را به کتاب تبدیل کنند، بسیار سودمند خواهد بود و این نگارش کتاب سبب ماندگاری سخنان آن در گذر زمان می شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که نویسندگان حوزوی، علوم را یاد بگیرید و نگارش کنید و به تالیفات خود عمل کنید، که در غیر اینصورت دچار خسران خواهید شد، چون دیگران از مطالب ما بهره برده و رستگار شده اند.

کانون مؤلفین حوزوی تشکیل شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha