دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حوزه/ کتاب "حجاب شرعی در عصر پیامبر اسلام (ص)" در زمینه مسئله حجاب قبل و بعد از ظهور اسلام نوشته شده است که بنا بر ادعای نویسنده، یک پژوهش کامل تاریخی و روایی و قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان حجت الاسلام سید محسن طباطبایی در نشست نقد کتاب "حجاب شرعی در عصر پیامبر اسلام (ص)" که به صورت آنلاین با حضور طلاب مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) کیش برگزار شد، اظهار داشت: کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر اسلام (ص) که در سال ۱۳۹۳ توسط آقای امیرحسین ترکاشوند در بیش از ۱۰۰۰ صفحه تألیف شده، هنوز مجوز چاپ نگرفته و در فضای مجازی منتشر شد که مورد نقد و اعتراض بسیاری از محققان و پژوهشگران قرار گرفت .

وی بیان کرد: مهمترین اشکال وارد بر این اثر آن است که نویسنده تلاش می‌کند تخیل و تصور خود را بر تاریخ تحمیل کند و با یافتن نشانه ها و شواهدی از گوشه و کنار تاریخ اثبات کند که همزمان با نزول قرآن و بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) جامعه مکه و مدینه برهنه بودند و نهایتاً پارچه‌های دوخته نشده روی دوش و اطراف خود می انداختند که آن هم خیلی وقت ها کنار می رفت.

این پژوهشگر حوزوی افزود: حکم حجاب نمی تواند اساساً در چنین جامعه ای ناظر به پوشاندن سر و گردن و ساعد و ساق پا باشد در برابر این نظریه ده‌ها نمونه تاریخی و قرآنی و روایی و مستندات دینی و غیر دینی وجود دارد که بطلان تصورات نویسنده را ثابت می‌کند.

استاد حوزه در پایان گفت: محققان و پژوهشگران حوزه به دقت در جمع آوری‌ مستندات ملزم هستند و در تنظیم طرح فکری خود در این عرصه بیشتر توجه داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha