پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد نجفی زاده

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید در میدان جهاد تبیین به‌گونه‌ای مدبرانه و هنرمندانه عمل کرد که در دام ترفند سیاستِ تفرقه بینداز و آقایی کن دستگاه استعمار و استکبار گرفتار نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با فعالان فرهنگی، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، به تشریح اهمیت تبیین در فرهنگ فاطمی و علوی پرداخت.

وی افزود: اینکه امام باقر (ع) بعد آموزش متن زیارت عاشورا یادآور شدند: «إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَزُورَ الْإِمَامَ الْحُسَینَ عَلَیهِ السَّلَامُ بِهَذِهِ الزِّیارَةِ کلَّ یوْمٍ مِنْ دَارِک فَزُرْهُ، وَ لَک ثَوَابُ جَمِیعِ ذَلِک» گویای این حقیقت است که در متن زیارت عاشورا درس‌هایی اساسی و مهم نهفته است که یک شیعه هر روز باید این درس‌های را مرور کرده و آن درس‌ها را در برنامه زندگی روزانه خود بگنجاند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به اینکه یکی از درس‌های اساسی زیارت عاشورا تبیین فرایند دشمنی و توطئه جریان طاغوت با ارزش‌های الهی و رهبران الهی است، اضافه کرد: در زیارت عاشورا قبل از آنکه بگوییم «و َلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْکمْ» میگوییم: «وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکمْ عَنْ مَقامِکمْ و َاَزالَتْکمْ عَنْ مَراتِبِکمُ الَّتی رَتَّبَکمُ اللَّهُ فی‌ها؛ و خدا لعنت کند مردمی را که کنار زدند شما را از مقام مخصوصتان و دور کردند شما را از آن مرتبه‌هایی که خداوند آن رتبه‌ها را به شما داده بود.

وی تصریح کرد: این فراز گویای این حقیقت است که جریان طاغوت برای از بین بردن ارزش‌ها و رهبران الهی از ترور سه مرحله‌ای استفاده می‌کند که شامل ترور شاخص‌ها (دفعتکم عن مقامکم)، ترور شخصیت‌ها (ازالتکم عن مراتبکم) و ترور شخص‌ها (قتلتکم) استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اظهار کرد: هرچند ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) فرصت تبیین حقایق اسلام ناب است ولی باید توجه داشت که جهاد تبیین ذیل جهاد کبیر و راهبرد عدم اطاعت از دشمن و قرار نگرفتن در زمین بازی دشمن است.

وی تصریح کرد: کفار به طرق مختلف به دنبال آن بودند که پیامبر خدا و مسلمانان را به تبعیت از خود وادار کنند. در چنین فضا و شرایطی بود که خداوند خطاب به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام توصیه و امر می‌فرمود: «یا أَیهَا النَّبِی اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْکافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ» و «فَلَا تُطِعِ الْکافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کبِیرًا».

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: جهاد کبیر باید سرلوحه کار تمامی کسانی باشد که می‌خواهند از ارزش‌های الهی در برابر هجمه همه‌جانبه دشمنان در شرایط کنونی حفاظت کنند، به‌طور مثال در ایام شهادت حضرت زهرا (س) دشمن در سه محور غربی، عبری و عربی با تحریک دو جریان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی درصدد ایجاد تفرقه و اختلاف و نزاع در جامعه اسلامی ما است؛ ازاین‌رو باید در میدان جهاد تبیین به‌گونه‌ای مدبرانه و هنرمندانه عمل کرد که در دام ترفند سیاستِ تفرقه بینداز و آقایی کن (فَرِّق تَسُد) دستگاه استعمار و استکبار نیفتاد؛ چراکه با تحقق سیاست شیطانی تفرقه‌افکنی، جریان ترورهای سه‌گانه فعال‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha