چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
پارلمان

حوزه/معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دکتر سید جعفر شهیدی(ره) در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه نیز شخصیتی ارزشمند بود و خدمات علمی بسیاری را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، امروز در همایش بزرگداشت دکتر سید جعفر شهیدی(ره) در سینما فلسطین بروجرد، با اشاره به اینکه ایشان شخصیتی متفکر، اندیشمند، مورخ، مولف، فرهنگ نویس، مترجم، اندیشمند و پدر شهید بود، گفت: آن بزرگوار در زمینه اخلاق فردی نیز بسیار متواضع، خوشرو و مهربان بود و با تلاش و سعه صدر در راستای تربیت علمی دانشجویان فعالیت داشت.

وی با اشاره به ۲۷ آذرماه سالروز شهات دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: دکتر سید جعفر شهیدی(ره) در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه نیز شخصیتی ارزشمند بود و خدمات علمی بسیاری را ارائه داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مرحوم شهیدی از محضر اساتید و بزرگان از جمله آیت الله العظمی بروجردی(ره)، آیت الله خویی و همچنین دکتر فروزانفر در دانشگاه بهره گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه مرحوم شهیدی(ره) چهره ای ماندگار در زمینه دینی و علمی بودند، گفت: وجود این چنین شخصیت هایی به دانشگاه معنویت بخشید و دانشگاه ها را زینت علمی معنوی داده است.

وی با بیان اینکه بزرگان دینی علمی باید تا زمانی که در قید حیات هستند، گرامی داشته شوند، گفت: باید با استفاده از هنر در راستای معرفی خدمات عالمان دین و فرهنگ همت خود را بکار گیریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه زندگی همه علما و اندیشمندان دینی و علمی باید به افراد جامعه بویژه نسل جوان معرفی شود، خاطر نشان کرد: هنرمندان از زندگی علما و بزرگان علمی مستند تهیه و در معرفی خدمات آنان به جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha