جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ مسئله حجاب به قدری مهم است که دشمنان سالهاست برای از بین بردن آن برنامه ریزی می کنند و در زمان پهلوی برای عمومی و همگانی کردن بی حجابی رضاخان و عمال او پوشش اسلامی را به زور از سر زنان بر می داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو، امروز در سلسه نشست های زن و خانواده که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که اگر حجاب در جامعه نهادینه شود به استحکام کانون خانواده ها کمک خواهد کرد، گفت: با رعایت عفاف و حجاب است که امینت زنان در جامعه حاصل خواهد شد و قرآن کریم در آیه ۵۹ سوره احزاب هم به آن اشاره دارد و می فرماید؛ "یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‌ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً " ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسری‌های بلند بر خود بیفکنند، این (عمل) مناسب‌تر است، تا (به عفّت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، و خداوند آمرزنده مهربان است.

وی، حفظ ارزش و احترام زنان در جامعه ، از دیگر فواید مهم حجاب عنوان کرد و افزود: هر چه قدر احساس کرامت نفس در دختران و زنان ما بیشتر شود در شخصیت آن ها موثر خواهد بود و به همان میزان ناهنجاری های اخلاقی در آنها کمتر صورت میگیرد و لازم است برای حفظ کرامت افراد عیب های آنها در ملاء عام تذکر داده نشود و به گونه رفتار شود که عزت آن ها مورد حمایت قرار گیرد، چرا که شکستن عزت انسان ها تبعاتی جبران ناپذیر به همراه دارد.

وی بیان کرد: شهید مطهری درباره کرامت نفس می‌گوید؛ امام هادی (ع) در حدیثی می‌فرمایند «مَنْ هَانَتْ عَلَیْهِ نَفْسُهُ فَلَا تَأْمَنْ شَرَّهُ» اگر کسی نزد خودش خوار بشود، احساس بزرگواری را در خود از دست بدهد، یعنی خود را به عنوان یک فرد بزرگوار حفظ نکند؛ به تعبیر امروزی؛ کسی که در روح خودش احساس شخصیت اخلاقی و معنوی نکند؛ از شر او بترس؛ از شر او ایمن مباش.

محمدلو گفت: مسئله حجاب به قدری مهم است که دشمنان سالهاست برای از بین بردن آن برنامه ریزی می کنند و در زمان پهلوی برای عمومی و همگانی کردن بی حجابی رضاخان و عمال او پوشش اسلامی را به زور از سر زنان بر می داشتند و گاهی برخی زنان مجبور بودند که بین تحصیل و رعایت شئونات اسلامی یکی را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: در زمان پهلوی علاوه بر اجبار بی حجابی، یک سری فعالیتهای فرهنگی علیه پوشش اسلامی بانوان انجام می دادند از جمله تشکیل انجمن های زنان که در این جلسات، شبهات مختلفی علیه حجاب در آن صورت می گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha