سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
پژوهش

حوزه/ کارگاه پژوهشی باموضوع «مهندسی پژوهشی، نوآوری وابتکار» به صورت مجازی در سامانه سیما به همت گروه معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران خمینی شهر و کوشک(گروه شهید حججی) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، داوودی در کارگاه پژوهشی با موضوع «مهندسی پژوهشی، نوآوری وابتکار» ضمن تاکید بر این نکته که یک پژوهشگر موفق هرچند باتجربه باشد؛ لازم است مهندسی وابتکار به کار برد، یعنی نقشه راه داشته باشد. مثل مهندس ساختمان که لازم است در ضمن داشتن نقشه راه، ریزکاریهارا نیز توجه داشته باشد.

داوودی در خصوص اهمیت مهندسی پژوهش(ساختار تحقیق) گفت: اولین کاری که صورت می گیرد؛ پیشینه شناسی است. بدین معنی که موضوعاتی که نزدیک موضوع انتخابی هست را درسه قالب کتاب، مقاله، پایان نامه وسایت ها بدست آوریم.

وی در ادامه به سه گام اصلی مهندسی تحقیق اشاره کرد و گفت: قدم اول برای مهندسی پژوهش، پیشینه موضوع، دومین قدم مطالعه اجمالی، سومین قدم تفکر و تمرکز می باشد و توضیحاتی را نسبت به هر سه قدم با مثال بیان کرد.

گفتنی است، کارگاه علمی-پژوهشی «مهندسی پژوهش-نوآوری و ابتکار»، با حضور داوودی به صورت مجازی در سامانه سیما و با همت گروه پژوهشی شهید حججی معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران خمینی شهر و کوشک (گروه شهید حججی) برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha