پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
د

حوزه / آیت الله سلیمانی با بیان اینکه دانشگاه کاشان، دانشگاه دین مدار و دین محور است، گفت: اساتید و دانشجویان این دانشگاه مبتنی بر اساس دین فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه کاشان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری تولید علم ،خلاقیت، ابتکار و نو آوری را جزو وظایف علما می داند، گفت: کم بودن سهم ما از قرآن و برابر نبودن با استانداردهای علمی دنیا، دو گلایه مقام معظم رهبری از مراکز علمی و حوزوی کشور بود.

وی، به تاکیدات مقام معظم رهبری در حرکت به استانداردهای علمی دنیا در یک برهه زمان ۵۰ ساله اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه زمان بندی های برنامه های کشورمان، پنج سال، پنج سال و برخی از پروژه ها ۲۰ ساله است، رهبری برای رسیدن به استانداردهای جهانی، برنامه های علمی را نیم قرن، نیم قرن مورد توجه قرار داده است.

آیت الله سلیمانی، با بیان اینکه به فرموده رهبری به حداقل ده میلیون عنصر قرآنی در کشور نیاز داریم، افزود: منظور از عنصر قرآنی، تدبر در قرآن است که مراکز علمی کشور برای تحقق فرمایشات رهبری رسالت قرآن پژوهشی را در رشته های علوم انسانی به صورت جدی باید در دستور کار قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه دانشگاه کاشان، دانشگاه دین مدار و دین محور است، ادامه داد: اساتید و دانشجویان این دانشگاه مبتنی بر اساس دین فعالیت می کنند.

وی با قدردانی از مدیران سابق و فعلی دانشگاه کاشان و با بیان اینکه این دانشگاه از لحاظ علمی و دیگر موضوعات یک سر گردن از دیگر دانشگاه های کشور بالاتر است، تاکید کرد: دانشگاه کاشان باید پایلوت خوبی برای فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی سراسر کشور باشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، کاشان به تراز انقلاب حرکت کرده است، یادآورشد،: مردم کاشان با تقدیم بیش از ۱۸۰۰ شهید و بالغ بر ۷۰ سردار شهید، دین خود را به نظام و انقلاب به خوبی ادا کرده اند.

آیت الله سلیمانی در پایان با بیان اینکه تاکنون هیچ محقق و دانشمندی همانند فیض کاشانی کتاب جامع شیعه و سنی را ننوشته است، یادآور شد: اگر امروز دم از وحدت در کشور می زنیم، آن زمان بنیانگذار تفکر وحدت، فیض کاشانی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha