سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

حوزه/ کارگاه علمی پژوهشی باموضوع «نقد و بررسی منابع استنادی مقالات پایانی»، در مدرسه علمیه الزهراء (س) خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، احترام السادات موسوی زاده، در کارگاه علمی پژوهشی باموضوع «نقد و بررسی منابع استنادی مقالات پایانی»، در جمع طلاب، مدرسه علمیه الزهراء (س) خمینی شهر یکی از مهمترین وظایف پژوهشگران را پس از انتخاب موضوع تحقیق، جستجو برای یافتن منابع و مراجع مختلف جهت جمع آوری معلومات و اطلاعات لازم پیرامون موضوع دانست و گفت: شکی نیست که هر اندازه این جستجو وسیع‌تر و دقیق‌تر باشد، ارزش و اعتبار تحقیق بیشتر خواهد بود. بر همین اساس باید گفت که تعداد و تنوّع و اعتبار منابع استنادی، یکی از معیارهای ارزشیابی تحقیقات حوزوی و دانشگاهی می باشد.

وی با بیان اینکه کمتر پژوهشگری می تواند ادعا کند که آنچه که نوشته است تنها زائیده ی اندیشه خود اوست، افزود: نویسندگان غالبا معلومات مورد نیاز خود را از طریق مطالعه منابع که نتیجه تلاش های گذشتگان است به دست می آورند. سپس آنها را به عنوان مواد خام مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده تا به نتایج جدیدی دست یابند.

موسوی زاده در ادامه به اهداف و کارکردهای منابع و مراجع شامل: افزایش بینش و تجربه پژوهشگران؛ یافتن روش های جدید؛ پرهیزاز تکرار پژوهشهای انجام شده و ارزش و جایگاه منابع و مراجع اشاره کرد.

وی در پایان این بحث به ارزیابی مصادر و مراجع مقالات چاپ شده و بیان نمونه از فعالیت های طلاب براساس محورها و معیارها به صورت عملی پرداخت و اشکالات و نواقص مقالات را رفع نمودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha