چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
متولیان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران انجام فعالیت های پژوهشی ـ علمی فاخر و استاندارد را تنها راه به سوی تولید علم دانست و گفت: ۶۴۶ فعالیت پژوهشی فاخر منتخب و شاخص حوزه های علمیه خواهران بیانگر حضور فعال در عرصه های علمی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم فاطمه کبری متولیان به تشریح فعالت های پژوهشی، تعاملات پژوهشی و برگزیدگان پژوهشی حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور پرداخت و اظهار داشت: انجام فعالیت های پژوهشی ـ علمی فاخر و استاندارد، تنها راه به سوی تولید علم است.

وی با بیان این که برقراری تعامل و ارتباط با دیگر مراکز علمی همسو، مسیر تحقق این فعالیت ها را هموار می‌کند، افزود: برگزیدگان و منتخبین این فعالیت ها نیز بیانگر حضور علمی حوزه های علمیه خواهران در عرصه های علمی است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: ۶۴۶ فعالیت پژوهشی فاخر منتخب و شاخص در قالب‌های «همایش علمی»، «کرسی علمی ـ ترویجی»، «نشست علمی»، «کارگاه پژوهشی»، «ژورنال کلاب» و «کرسی آزاداندیشی» مراکز و مؤسسات تخصصی حوزوی خواهران با موضوعات مختلف و بهره‌گیری از اساتید فرهیخته در رشته، گرایش‌های سطوح ۳ و۴، نمونه ای از حضور علمی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران در جامعه علمی است.

وی با بیان این که فعالیت های پژوهشی منتخب و شاخص از گرایش های «اخلاق و تربیت اسلامی»، «تاریخ اسلام»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «کلام اسلامی»، «مدرسی ادبیات عرب» و «مطالعات زنان» هستند، خاطرنشان کرد: برخی فعالان پژوهشی نیز در دیگر رشته‌های مرکز یا مؤسسه مشغول به فعالیت هستند.

خانم متولیان، ۷۸ فعالیت پژوهشی برگزار شده استاندارد در تعامل با دیگر مراکز حوزوی، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، بنیادهای علمی ـ پژوهشی، مؤسسات، سازمان ها و ... را نیز نمونه ای از شکوه و باور علمی حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد.

وی در پایان گفت: ۴۱۰ منتخب، برگزیده، شایسته تقدیر و تحسین کشوری و استانی سطوح ۳ و ۴ در رقابت هایی نظیر «جشنواره علامه حلی»، «جشنواره بانوی کرامت»، «جشنواره رشد»، «همایش کتاب سال» و دیگر همایش ها، جشنواره ها و مسابقات علمی ـ پژوهشی حوزوی و دانشگاهی، خودباوری و جایگاه علمی حوزه های علمیه خواهران را تثبیت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha