شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ا

حوزه / بنا به گزارش اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، در کاشان سالانه بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب منتشر می شود که این رقم از چندین استان کشور بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان کاشان، علی اکبر مرتضایی، ظهر امروز سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد، گفت: ضرورت دارد شخصیت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) مورد پژوهش قرار گرفته و تحت این پژوهش ها بروشور یا کتاب هایی به انتشار برسد. این معرفی از طریق رایزنی فرهنگی ایران در کشوری دیگر اطلاع رسانی و مشتاقان به کاشان دعوت شوند.

وی اضافه کرد: کتب و بروشورهای شخصیت شناسی حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) باید پس از تدوین و انتشار برای اینکه شخصیت ایشان برای جهانیان شناسانده شود و همچنین در راستای ترویج فرهنگ شیعه در اختیار بیش از ۲۰۰ خانه فرهنگ ایران در کشورهای مختلف قرار گرفته و برای کشورهای اسلامی به صورت ویژه ارسال گردد.

مرتضایی اظهار کرد: در ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت سلطان علی بن محمد الباقر (ع) می بایست در شأن آن حضرت عزاداری نمود.

فرماندار کاشان در خصوص وضعیت چاپ و توزیع کتاب در کاشان، اظهار کرد: بنا به گزارش اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، در کاشان سالانه بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب منتشر می شود که این رقم از چندین استان کشور بالاتر است.

مرتضایی ادامه داد: شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۰ در حوزه ایثار و شهادت بیش از ۱۰ عنوان کتاب تهیه شده و منتشر شده است که این مهم نشان از جایگاه بالای کاشان در حوزه های مختلف و اهمیت موضوع کتاب در منطقه را دارد.

فرماندار کاشان تصریح کرد: آمار چاپ و انتشار کتاب در شهرستان در جایگاه بالایی قرار دارد که ایجاد برنامه های فرهنگی و نمایشگاه های مختلف می تواند به افزایش سرانه مطالعه شهرستان کمک کند چراکه میزان سرانه مطالعه در کاشان در حد مطلوب نیست.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha