چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حسین یکتا

حوزه/ فرمانده جمعیت مردمی امام رضایی‌ها گفت: سرمایه اجتماعی راهیان نور در کمک به مردم خرمشهر است؛ فعالان راهیان نور باید خرمشهر را بسازند و آباد کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسین یکتا در گردهمایی خادمان و پیشکسوتان راهیان نور که به همت جامعه وارثون در پلاک ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه عمده مسئولیت راهیان نور، روی دوش سپاه است، اظهار کرد: تجربه امام رضایی‌ها به ما اثبات کرد، اگر پایه یک کار به صورت اساسی، مردمی باشد مردم نیز پای کار خواهند آمد.

وی عنوان کرد: امروز گردشگری جنگی در دنیا پیشرفت داشته است و اگر بتوانیم تجربیات این آژانس‌های بین المللی را اسلامی‌سازی کنیم می‌توانیم به موفقیت‌های بسیاری برسیم.
فرمانده جمعیت مردمی امام رضایی‌ها با اشاره به اینکه باید راهیان نور را با نذورات بچرخانیم، مطرح کرد: باید مجموعه‌های تخصصی و حرفه‌ای برای امور راهیان نور شکل گیرد تا بتوانیم از آن به عنوان یک حرکت مردمی یاد کنیم.
وی با بیان اینکه کار باید به صورت مردمی حرکت کرده و در یک مجمع قانونی نظارت شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز اگر یک خانواده بخواهد به طور شخصی و بدون کمک نهادهای دولتی به راهیان نور برود هیچ سرخط و یا امکاناتی در اختیار نخواهد داشت.
یکتا تصریح کرد: ما هرچه داریم از شهدا داریم و امروز باید خود را با اتفاقات مهم دنیا هماهنگ کنیم و خود را برای شناساندن شهدا و راهیان نور به نسل‌ دهه هشتادی آماده کنیم.
وی افزود: امروز باید راهیان نور مانند سفر به مشهد، زیارت و سیاحت باهم باشد و این مهم بدون مردمی شدن راهیان نور ممکن نخواهد شد.
مسئول جمعیت مردمی امام رضایی‌ها با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری دروازه ورود تشیع به ایران خوزستان است، ابراز کرد: افراد راهیان نوری باید خرمشهر را بسازند و آباد کنند، چراکه این ما هستیم که دلمان در خرمشهر گیر کرده است.
وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی مشکل مالی نیست، یادآور شد: امروز در راهیان نور اگر فناوری و سرمایه اجتماعی می‌خواهیم باید برویم خرمشهر و غم مردم را بخوریم.
یکتا با بیان اینکه اولویت اصلی ما باید خرمشهر باشد، اظهار کرد: امروز اخبار بد بسیاری در خرمشهر در مورد اعتیاد، فقر، طلاق، زنان سرپرست خانوار، وهابیت و ... وجود دارد که نیازمند حضور مردمی برای حل مشکلات در درجه اول و سپس کمک و همراهی سپاه و دولت و ... هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha