دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آموزه‌های تربیتی قرآن کریم

حوزه/ کتاب آموزه‌های تربیتی قرآن کریم نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین محمد بهشتی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این اثر از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با مشارکت سازمان مطالعه و تدوین(سمت) در آذر به عنوان اولین نوبت انتشار چاپ شده است. این اثر در ۴۰۸ صفحه و با قیمت ۷۳ هزار تومان منتشر شده است.

در چکیده این اثر می‌خوانید: «آموزه‌های تربیتی قرآن کریم به گواهی تاریخ توانست در زمانی کوتاه، تغییرات عظیمی در زندگی افراد پدید آورَد و روابط فردی و مناسبات اجتماعی آنان را به نحوی شایسته تنظیم کند و آنان را به کمال بایسته برساند. این آموزه‌ها از باشکوه‌ترین و دلنشین‌ترین آموزه‌های قرآنی است. با هدف خلقت و فلسفة‌ بعثت پیوند استوار دارد، فطرت را شکوفا می‌سازد، و نیازهای تربیتی، اخلاقی و فرهنگی فرد و جامعه را تأمین می‌کند».

در کتاب حاضر، بخشی از ظرفیّت عظیم تربیتی تحلیل و بررسی شده است. در آغاز، اصول و قواعد فهمِ‌ آموزه‌های تربیتی قرآن کریم فراروی دانشجویان علوم قرآنی و علوم تربیتی و همة پژوهشگران این عرصه قرار گرفته؛ آنگاه از خلافت الهی به عنوان سنگ‌بنای تربیت اسلامی، از فطرت به لحاظ محور و مدار تربیت، از حیا به عنوان اهرم تربیت و نیز از تربیت فرزند و تربیت اجتماعی سخن رفته است. سیره تربیتی پیامبران بزرگ چون ابراهیم و موسی و عیسی و محمد ـ صلوات‌الله علیهم اجمعین ـ مورد توجه قرار گرفته و سرانجام، سیمای انسان تربیت‌یافته قرآنی ترسیم شده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha