شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت استان آذربایجان شرقی درباره نمازخانه های بین راهی،گفت: حتی اگر قرار باشد یک نفر نماز اقامه کند، باید نمازخانه مناسب ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام آقاجانی، مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت آذربایجان شرقی در جلسه شورای اقامه نماز سازمان جهاد کشاورزی استان که در محل این سازمان برگزار شد، گفت: یکی از وظایف مهم جمهوری اسلامی ایران این است که مقدمات و لوازم نماز را فراهم کند.

وی در مورد نمازخانه های بین راهی، افزود: حتی اگر قرار باشد یک نفر نماز اقامه کند، باید نمازخانه مناسب ایجاد شود.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی ادامه داد: جمعیت زیادی نماز می خوانند، ولی برخی با سیاه نمایی سعی در جلوه دادن و بی اهمیت شمردن نماز از سوی مردم هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در اجلاسیه سیزدهم فرمودند: اداراتی که در جهت ترویج نماز بسیار تلاش می کنند باید تشویق شوند و اداراتی که کم کاری می کنند توبیخ شوند.

حجت الاسلام آقاجانی افزود: چندین سال است که در ستاد اقامه نماز، معاونت نظارت و ارزیابی دایر شده است و مسئولیت این پست در استان بر عهده حجت الاسلام بابایی می باشد که به نحو احسن همه کارها را پیگیری می کنند. وی تعاملات خوبی با ادارات دارند و به اماکن مختلفی سر می زنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی گفت: ما باید از زمینه سازان ظهور باشیم و آقا امام زمان(عج) اولین اقدامی که میکند اقامه نماز است. نماز انسان را از گناه و غفلت دور میکند.

وی افزود: همان گونه که در خطبه حضرت زهرا که فلسفه احکام را بیان می کند، نماز کبر زدایی می کند. اگر این ها از بین رود ظهور آقا نیز به تاخیر میافتد.

حجت الاسلام آقاجانی گفت: علل تداوم غیبت همان چیزهایی است که باعث ایجاد غیبت شده است؛ به همین دلیل نماز خیلی مهم است.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در ادامه گفت: از اتوبان پاسداران گرفته تا اتوبان کسایی تبلیغات مختلفی وجود دارد، ولی حتی یک عدد تبلیغ نمازی مثلا “نماز ستون دین است” وجود ندارد.

وی افزود: اداراتی که در آنها اذان پخش نمی شود، حتما باید پخش شود و این خواسته مقام معظم انقلاب است. به ظاهر باید توجه کنیم تا شعائر حفظ شود و به باطن توجه کنیم تا ریشه ها و نیت ها اصلاح شود.

حجت الاسلام آقاجانی تاکید کرد: نمازی انسان را از گناه حفظ می کند که پذیرفته شده باشد، نه اینکه صحیح باشد. مثلا نمازی که در بین آن به نامحرم نگاه میکند و یا فکر انسان در جای دیگری است قطعا حافظ از گناه نخواهد بود.

وی عنوان کرد: احساس نیاز به اقتصاد در بین همه ما است و باید هم باشد، اما امیرالمومنین(ع) فرمودند: فقر بلای بزرگی است و از آن بزرگتر، مریضی است و اما از آن بزرگتر مریضی دل است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی گفت: ملا احمد نراقی در معراج السعادة میگوید: ما به تغذیه جسم اهمیت میدهیم که معلوم نیست چند سال عمر کنیم؛ اما به تغذیه روح که ابدی است توجهی نداریم.

وی افزود: هویت انقلاب مسائل نمازی و باطنی است و این هویت با انتقاد از کم بودن حقوق و شکایت از امور مادی نباید عوض شود و اگر فقط همین باشد ما باخته ایم. پس هر دو با هم باید باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha