پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولین ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک مانیفست و منشور راهبردی و بیانیه راهبر حرکت آینده انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار مدیر علمی و معاونان کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث که در سالن آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک مانیفست و منشور راهبردی و بیانیه راهبر حرکت آینده انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم یک رصد، پایش و جمع‌بندی به گذشته انقلاب اسلامی است و هم یک چشم‌اندازی که آینده انقلاب اسلامی با رویکرد کلان، تمدن ساز و تحول آفرین در جهان است.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: ابعاد عمیق و ژرف بیانیه نیازمند به شرحی مناسب است، بنابراین می‌توان از مجموعه کاری که اینجا انجام شده، شرحی تهیه شود و این شرح تبدیل به یک مبنا برای ترجمه به زبان‌های دیگر شود.

وی با اشاره به ضرورت تهیه متنی برآمده و کوتاه از این شرح برای نهادهای حوزوی و غیر حوزوی اظهار داشت: همچنین بازخوانی محتوا با رویکرد بین‌المللی از بیانیه باید تهیه شود و برش‌های مختلف تمدن اسلامی از آن منتشر شود.

مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: دوره‌های مختلف کوتاه مدت و بلند مدت برای اساتید و طلاب ایرانی و غیر ایرانی تدوین و طراحی شود و همچنین محتواهای فراهم شده با درختواره‌ها تطبیق داده شود و از دل این منبع، محتوا و سرفصل برای رشته‌های مختلف گردآوری شود.

وی با ارائه پیشنهاد راه‌اندازی مجله با مشارکت نهادهای حوزوی ادامه داد: ترجمه متقن، دقیق و حساب‌شده از بیانیه به زبان‌های مختلف منتشر و به صورت جهانی پوشش داده شود.

شایان ذکر است: در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی اصفهانی، مدیر علمی کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث و برخی از معاونان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این کنگره پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha