چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ آیت الله العظمی سبحانی تصریح کردند: سرافرازیِ عالمان دینی این است که پاسی از اوقات خود را به پژوهش اختصاص دهند تا کاردانِ علمی، هر روز چهرۀ جدیدی به دنیا عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حضرت آیت الله سبحانی در پیامی، به همایش بزرگداشت هفته پژوهش که در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، ضمن ابراز مسرّت از برگزاری این همایش، گفتند: سرافرازیِ عالمان دینی این است که پاسی از اوقات خود را به پژوهش اختصاص دهند تا کاردانِ علمی هر روزی چهرۀ جدیدی به دنیا عرضه کند.

متن پیام معظم له به همایش بزرگداشت هفته پژوهش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الر حیم

پایه‌های تمدن و پیشرفت در همۀ جهات زندگی، در گرو تحقیق و پژوهش است. جامعه‌ای که از نظر تحقیق و اندوخته‌های علمی دو روزِآن یکسان باشد، مسلماً جامعۀ عقب مانده است. در روایتی هست: مَن استوی یوماه فهو مغبون. مسلماً مقصود یکسانیِ دو روز در همۀ جهات زندگی است چه در بخش عبادت و عمل صالح و چه بخش‌های دیگر.
عظمت چشم گیرِ فرهنگ اسلام در گروِ پژوهش‌هایی است که پس از رحلت رسول خدا (ص) در جامعۀ اسلامی پیگیری شده و آثار فکریِ پژوهشگران قرن اول به قرن دوم منتقل شده و همچنین قرن به قرن تا توانسته فرهنگ عظیم اسلامی را پدید آورد و ما امروز شاهد کتابخانه های عظیم اسلامی هستیم که در هر قرنی موجی از علم پدید آورده اند.

در عصری زندگی می‌کنیم که اگر اندیشه‌ای در یکی از نقاط جهان پدید آمد دقایق بعد در همۀ نقاط جهان منتشر می‌شود، بنابراین سرافرازیِ عالمان دینی این است که پاسی از اوقات خود را به پژوهش اختصاص دهند تا کاردانِ علمی هر روزی چهرۀ جدیدی به دنیا عرضه کند. جامعه‌ای که مستأکلِ پژوهش هایِ دیگران باشد محکوم به عقب ماندگی و اسارت و استثمار پذیری است.

اینجانب، بسیار مسرور و شادمان است که مدرسۀ علمیۀ عالیۀ نواب زیر نظر مدیر حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محمد اسفندیاری، گردهمایی اساتید و طلاب مدرسه را برگزار می‌کند و با این پیام کوتاه خواهان مشارکت در این بزم علمی است. ان شاءالله آثار ارزندۀ پژوهش فضلای این مدرسه را مشاهده خواهد نمود و دعای اینجانب بدرقۀ خدمات علمی آنها است.

قم مؤسسه امام صادق (ع)
جعفر سبحانی

انتهای پیام/‏۳۱۳/‏۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha