جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی «بررسی اثر گستری علمی طلاب خواهر در عصر حاضر»، در مدسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، کرسی آزاد اندیشی «بررسی اثر گستری علمی طلاب خواهر در عصر حاضر»، امروز سه شنبه ۷ دی، در مدسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک برگزار شد.

در این کرسی، فاطمه خواجه زاده به عنوان استاد ارائه دهنده اظهار داشت: نگاه طلاب در گستره علمی لازم است و باید نهایت تلاش خود را در توانمند سازی علمی داشته باشیم و از الزامات اثرگستری علمی این است که نسبت به زمانبندی و مدیریت زمان دقت کافی داشته باشیم، پر مطالعه بودن یک طلبه، شناخت منابع و استفاده ازآنها (منبع شناسی) و داشتن سیر مطالعاتی اختصاصی از امور لازم می‌باشد.

در ادامه جلسه محمد خراسانی به عنوان ناقد گفت: موضوعی که می‌خواهد شعار باشد نباید ابهام داشته باشد و در پاسخ به نیازها صرفاً با اکتفا به شعارها به جایی نمی رسیم.

وی ادامه داد: در سال‌های پیش، جنبش علمی در کارهای پژوهشی حوزه علمیه مطرح شده و سوالی که مطرح شده این است که آیا جنبش علمی در سال‌های پیش ارزش گذاری شد یا خیر؟ چرا که بدون ارزش گذاری نمی‌توان نسبت به رسیدن هدف نظر قطعی داد.

خراسانی اظهار کرد: در این گستره علمی کدام اندیشه نقطه کانونی است؟ و در مباحث علمی – فقهی و تفسیری مرجعیت علمی چیست؟ اثرگستری علمی در سطوح پایین امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha