دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

حوزه/ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اگر ما در کشور یک سری مشکلاتی داریم که گاهاً نگران‌کننده است هزینه‌هایی است که دشمن در زمینه فرهنگ انجام داده تا باور مردم را نسبت به انقلاب و نظام حاکم تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری از یاسوج، محمد روح‌الامینی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در نشستی با موضوع فراهم نمودن زیرساخت‌های فرهنگی با سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مسائلی است که برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌های عظیمی به خود اختصاص می‌دهد، از این جهت که با فکر و روان مردم سروکار دارد، لذا هزینه کردن در بخش‌های مختلف فرهنگی نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت است که سود آن به نفع همه افراد جامعه در سلایق متفاوت است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: به عنوان نمونه برخی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که مسئله اصلی آنها فقر نیست و اگر دید آنها نسبت به کار عوض شود و فضای کاری برای آنها فراهم شود، متفاوت خواهد بود.

وی اظهار کرد: اگر ما برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در زمینه فرهنگی بیشتر هزینه کنیم بسیاری از هزینه‌های دیگر در این زمینه مانند طلاق، استفاده از مواد مخدر، بیکاری، دزدی و … کاهش پیدا می‌کند.

روح‌الامینی تاکید کرد: جامعه‌ای پویا خواهد بود که از تمامی ابعاد و جنبه‌های امنیت برخوردار باشند. امنیت فرهنگی برای آحاد جامعه از ضروری‌ترین موضوعات تلقی می‌شود. امروزه با توجه به وجود ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جوامع مختلف، می‌توان به نقش امنیت فرهنگی دینی در رسیدن آنان به سلامت افراد و جامعه پی برد.

هزینه‌کردن در امور فرهنگی بازدهی صد برابری در کهگیلویه و بویراحمد دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا افتخاری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست اظهار کرد: هر مجموعه‌ای یک هویتی دارند و هویت مردم هر استان با هم متفاوت است.

وی بارزترین شاخص عموم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را انقلابی بودن نامید و گفت: وقتی ما تاریخ این استان را بررسی می‌کنیم، برخوردی که مردم این استان با نظام جمهوری اسلامی داشتند قابل مقایسه با حکومت‌های دیگر نیست و هر زمان این نظام در عرصه‌های مختلف نیاز داشتند مردم استان ما در حوزه‌های ارزشی به معنی واقعی کلمه ورود کرده‌اند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر جا که ولایت، حکومت و نظام نیاز به حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ولایی داشتند مردم استان با وزن قابل توجهی ورود کرده‌اند. این نشان‌دهنده‌ی این است که شاخصه اصلی مرد استان ما انقلابی بودن است‌.

افتخاری با تاکید بر اینکه، این موضوع نیاز به حفظ و ارتقا دارد، اظهار کرد: پیش‌زمینه و پایه اصلی این ارتقا مسائل فرهنگی آن یعنی فرهنگ دینی است که باید در میان مردم این استان رشد کند.

وی تصریح کرد: این ارزش‌های علوی را که مردم استان اثبات کرده‌اند محور آن دین بوده و تداوم این هویت نیز دین است اگر ما دین مردم را تقویت کردیم هویت انقلابی آنها را نیز حفظ خواهید شد. ارزش و کارکرد آن هم بیشتر است.

افتخاری با اشاره به هزینه‌کردن در امور فرهنگی بازدهی چند برابری در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، اظهار کرد: مردم این استان نسبت به بقیه کشور متوسط هوش بیشتری دارند و از طرفی جان بر کفی بیشتری نسبت به اوامر دینی مذهبی و سایر مسائل فرهنگی دارند.

افتخاری در ادامه گفت: شاید در بعضی از زمینه‌ها افزایش بودجه داشتیم اما در زمینه فرهنگ افزایش بودجه نداریم، تأمین طلبه توسط مردم در استان نداریم، که شاید یکی از دلایل این موضوع عدم فرهنگ سازی مطلوب باشد که هزینه حضور روحانی در استان ما از این حیث نسبت به جاهای دیگر بالاتر است. از طرفی هم حمایت‌های جانبی مانند موقوفات برای حمایت از طلبه‌ها نداریم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی، خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: مردم ما مردمی توانمند، مستعد، هوشیار و شجاع هستند و هزینه کردن برای این مردم بازدهی صد برابری دارد هر کس در این استان سرمایه‌گذاری کند موفق خواهد بود اما هر چه از این مسئله بگذرد، اثربخشی کمتر و هزینه بیشتر می‌شود.

در زمینه فرهنگ نیازمند تعجیل در برنامه‌ریزی هستیم

افتخاری تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی ما بخاطر تبدیل شدن از سنتی به مدرن هیئت‌های نوپایی هستند که نیاز به حمایت جدی دارند و اگر حمایت نشوند مخاطب خود را از دست می‌دهند. که در زمینه فرهنگی نیازمند تعجیل در برنامه‌ریزی هستیم.

وی عنوان کرد: هنوز وقف در منطقه ما به خوبی جا نیفتاده است که بتوانند در زمینه فرهنگی و کمک به هئیت‌ها کار انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا افتخاری در ادامه تأمین بودجه فرهنگی اظهار کرد: اگر یک میلیارد تومان در حوزه استقرار روحانی و همین مقدار نیز در حوزه فرهنگی تخصیص پیدا کند می‌توانیم تا حدودی اهداف‌مان را تحقق دهیم.

افتخاری گریزی به زیرساخت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد زد و گفت: در حوزه زیر ساخت‌ها ساختمان خیلی خوبی به اسم مجتمع قرآنی نور در دولت آباد داریم که حدود ۱۳ سال پیش بنای آن نهاده شده است و بالای ۸۵ درصد پیشرفت دارد اما متأسفانه دولت قبل به هر دلیلی خیلی کم کاری کرد، انتظار می‌رود در این زمینه توجه شود.

وی در پایان گفت: هزار خانه قرآن داریم که این آمار در سطح کشور آماری جالبی است و در کشور رتبه اول را داریم. انتظار می‌رود بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

بخش از مشکلات کشور، هزینه‌هایی است که دشمن در زمینه فرهنگی می‌کند

همچنین سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن خوش آمد گویی و قدردانی از زحمت‌های مدیر سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قانون اساسی برای حفظ انقلاب اسلامی تعدادی از نهادها را مکلف کردند تا انقلاب را حفظ کنند و هر وقت تهدید از بیرون باشد ابن نهادها باید پای انقلاب بایستند که این مهم را دشمن فهمیده است‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، ما اکنون در تهدیدات سخت آسیب پذیر نبوده و در منطقه قدرتمند هستیم. اظهار کرد: شرایط ما جوری است که ابر قدرت‌ها تنه به تنه ما نمی‌گذارند و نمونه آن را در موضوع کشتی‌های نفتی آمریکا دیده‌ایم.

وی گفت: برآورد آمریکا در جنگ سخت این بوده که با ما وارد جنگ نشود چرا که می‌داند حتماً شکست خواهد خورد و برای همین موضوع جنگ خود را از سخت به نرم آورده، که مصداق آن اقتصاد کشورمان است لذا آن چیزی که انقلاب را نگه داشته است مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی بعد از پس دادن امتحان و نتیجه نگرفتن در حال کار کردن روی مسئله فرهنگ ماست اظهار کرد: آنها می‌خواهند فرهنگ مردم را عوض کند تا باورهای مردم را نسبت به انقلاب تغییر دهد.

احمدی عنوان کرد: اگر ما در کشور یک سری مشکلاتی داریم که گاهاً نگران‌کننده است هزینه‌هایی است که دشمن در زمینه فرهنگی می‌کند تا باور مردم را نسبت به انقلاب و نظام حاکم تغییر دهد

وی با اشاره به اینکه، بودجه نهادهای فرهنگی طی چند سال گذشته عمداً یا سهواً به خوبی تأمین نمی‌شد، بیان کرد: این کم لطفی و بی مهری در حوزه فرهنگ باعث شده تا ما خیلی جاها لنگ بزنیم و ضعف داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: توجه به فرهنگ از بنیه‌های اصلی حفظ انقلاب است و باید مسئله فرهنگ را جدی بگیریم که مقام معظم رهبری نیز روی این موضوع تاکید اساسی دارند.

احمدی با اشاره به اینکه به یک مهندسی جدید در فرهنگ نیازمندیم: اظهار کرد: باورهای نسل‌های جدید نسبت به باورهای اول انقلاب تغییر کرده‌اند و نسل جدید مطالبات جدید دارند که این مطالبات را عواملی مانند وضعیت معیشت، اقتصاد، هزینه دشمن روی تغییر نگرش دینی و اعتقادی تأثیر گذاشته و با آن آسیب زده است و اگر ما همه این موضوعات را در نظر بگیریم می‌توان فهمید که هدف اصلی دشمن فرهنگ جامعه ماست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا به شما در زمینه فرهنگی کمک کنیم چرا که به باورهای دینی نیاز داریم تا انقلاب را حفظ کنیم ما بیشتر از کارهای عمرانی به مسائل فرهنگی نیازمندیم چرا که اگر فرهنگ یک کشور زیر و رو شود کشور دچار آسیب می‌شود.

وی در پایان گفت برای امور فرهنگی استان آمادگی کامل داریم اما باید با برنامه‌ریزی دقیق و رصد کردن موضوعات تمام قوا و پتانسیل‌های استان را به کار ببندیم. چرا که هزینه کردن در این راستا یک ضرورت برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha