شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
لائینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران از مساجد به عنوان کانون و پایگاه های بصیرت یاد کرد و گفت: در فتنه ۸۸ برخی از مساجد و حسینه ها را آتش زدند، زیرا این مکان‌ها پایگاه‌های بصیرت افزایی و انقلاب است و اگر یک امام جماعت غیرانقلابی بخواهد این کانون را اشغال کند، خطرناک خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، چهارشنبه شب در همایش تجلیل از لبیک گویان به ندای رهبری ویژه مبلغین و ائمه جماعات مساجد ساری با اشاره به اینکه ملحدان، مشرکان و کافران جزو سه دسته‌ای بودند که با پیامبر گرامی اسلام مقابله کردند، افزود: سه دسته و گروه نیز در داخل به رویارویی پرداختند که منافقین از جمله آنان بوده است.

وی با اظهار اینکه بعد از پیامبر گرامی اسلام، منافقان و افراد دارای ایمان ضعیف روبروی حضرت علی (ع) قرار گرفتند، افزود: کفار و مشرکان در پشت سر منافقان قرار گرفتند و از این رو حضرت فاطمه زهرا (س) به نقش منافقان در این سناریو اشاره کرده اند.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ نیز با عناصر منافق و مجاهدین سروکار داشتیم، گفت: برای شناسایی منافق نیازمند بصیرت هستیم، زیرا شناختن کفر پنهان سخت است و به بصیرت لازم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ادامه داد: طلحه و زیبرها سوابق خدمتی خوبی داشتند و برخی سرانه فتنه نیز همین گونه بوده اند و بصیرت بزرگترین دستاورد حماسه ۹ دی بوده است.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه مساجد باید کانون بصیرت باشند، گفت: در فتنه ۸۸ برخی از مساجد و حسینه ها را آتش زدند، زیرا این مکان‌ها پایگاه‌های بصیرت افزایی و انقلاب است و اگر یک امام جماعت غیرانقلابی بخواهد این کانون را اشغال کند، خطرناک خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: اگر مساجد تشکیلاتی شدند و همه به قلب شهرستان و مصلی وصل شدند و نگاه همه به ولایت و انقلاب بود، آن وقت به اهداف خواهیم رسید و در این صورت مساجد به سنگرهای راستین انقلاب اسلامی تبدیل می‌شوند.

وی گفت: سیاست بر این است که مساجد دارای مرکزیتی باشد و کارگروه امور مساجد را در استان راه اندازی کردیم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha