دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 999340
۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان

حوزه/ استاندار سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحقق یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: راه‌اندازی خط تولید جدید در مهدیشهر به همت بنیاد مستضعفان، پیرو سفر رئیس جمهور ۲ هزار شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، روز پنجشنبه در نشست تخصصی با محمد زیار، معاون بنیاد مستضعفان کشور با موضوع احیای کارخانه تولیدی پاکریس مهدیشهر و راه اندازی خط تولید ایران تایر در این مجموعه در سالن جلسات غدیر استانداری، گفت: احیای این واحد تولیدی در مهدیشهر و راه اندازی خط تولید ایران تایر در این مجموعه، از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان است.

وی گفت: این واحد تولیدی در زُمره واحدهای راکد غیرفعالی است که در جهت احیا و راه اندازی آن اقدام خواهد شد.

استاندار سمنان تاکید کرد: با راه اندازی این واحد و استقرار خط تولید ایران تایر، بالغ بر ۲ هزار نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه و ظرفیت فرصت شغلی آن برای آینده استان سمنان تحولی بسیار مطلوب در حوزه اقتصاد و اشتغال است، اضافه کرد: اقدامات لازم در خصوص تأمین سهم استان در بحث تأمین منابع مالی مورد نیاز این واحد تولیدی در دستور کار قرار دارد.

در این نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این مصوبه سفر رئیس جمهور حضور داشتند و وظایف و تکالیف قانونی و نیازهای مربوطه مشخص و بر همگرایی همه بخش‌ها برای تحقق این مصوبه کارساز در زمینه اشتغال تاکید شد.

رئیس جمهور در برنامه‌های سفر روز ۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان از واحد تعطیل نساجی پاکریس در شهرستان مهدیشهر بازدید کرد و مقرر شد بنیاد مستضعفان در این واحد خط تولیدی ایران تایر راه اندازی کند.

کارخانه نساجی پاکریس مهدیشهر با ۳۵ هکتار مساحت و ۱۲ هکتار فضای مسقف، در چند سال اخیر بنا به دلایل مختلف، تعطیل شده و بلااستفاده مانده است.

کارخانه پاکریس مهدیشهر زمانی قطب تولیدات منسوجات کشور بود و به دلیل مسائل مدیریتی، فقدان حمایت از تولیدات داخلی و مشکلات سرمایه گذار سال هاست به تعطیل است، این مجموعه تولیدی ۳۵ هکتاری زمانی بانی اشتغال بیش از چهار هزار نفر بود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha