جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر محمدباقر قالیباف

حوزه/ رئیس مجلس بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتی، گرانی و آسیب‌های اجتماعی را به دلیل فاصله گرفتن از مردم دانست و گفت: امروز مردم در اقتصاد نقشی ندارند و فرصتی برای آنها فراهم نکردیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدباقر قالیباف، پنجشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یادواره شهدای مدافع حرم استان تهران و شهرستان ری، اظهار داشت: ۹ دی روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و روز بصیرت، روز حضور در میدان است.

وی در ادامه به برخی جنایات آمریکا در جهان و به ویژه خاورمیانه و ایستادگی‌های جبهه مقاومت در برابر این جنایات اشاره کرد و گفت: آمریکا به این دلیل سردار سلیمانی را به شهادت رساند که به اهداف خود برسد اما شهادت حاج قاسم، سند اخراج آمریکا از منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به تشریح برخی از خصوصیات و ویژگی‌های سردار سلیمانی پرداخت و افزود: شهید سلیمانی فردی لایق، شایسته، مخلص، مدیر، مدبر و شجاع بود و باعث افتخار است، که انقلاب اسلامی توانست فردی مثل شهید سلیمانی را پرورش دهد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی فردی مخلص و مردمی بود و این فرهنگ را تا لحظه آخر شهادت حفظ کرد و هیچگاه مشغله‌ها مانع از مردمی بودنش نشد، این شهید در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب دست از مبارزه و جهاد برنداشت و همواره در صحنه و در حال جهاد بود و خطرات و مرگ را در آغوش می‌گرفت، شهید سلیمانی فردی انقلابی بود که هرگز تحت تأثیر هیاهوهای سیاسی قرار نگرفت و هیچگاه خودنمایی نکرد، او ۲۰ سال در نیروی قدس بود اما مردم در همین پنج الی شش سال آخر او را شناختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیار انقلاب و انقلابی گری برای شهید سلیمانی حرکت در مسیر عقل و عدل بود، گفت: شهید سلیمانی به تمام معنا خلاصه در ولی بود، آنچه برای شهید سلیمانی مهم بود، اراده ولی و امام جامعه و تسلیم در برابر امر ولی بود، این شهید جز دغدغه و فکر برای خدمت به مردم و امنیت به مردم و هر جا که مردم نیاز داشتند، بود، در زلزله بم مسئولیتی در این خصوص نداشت، اما از صبح حادثه در بم به میدان آمد، در سیل خوزستان به میدان آمد.

دلیل شجاعت شهید سلیمانی ترس از خدا بود

وی گفت: شهید سلیمانی وقت و عمر خود را وقف مردم کرد، ۱۰ سال بعد از دوران دفاع مقدس در امنیت جنوب شرق، ابتدا به معیشت، اشتغال و توجه به مردم زحمتکش و محروم می‌پرداخت و در کنار اینها به امنیت مردم پرداخت، اینها ویژگی‌های یک شخص انقلابی است.

قالیباف با تشریح نقش عمده مردم در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: طبق فرمایش امام (ره) آن‌هایی که طعم فقر را چشیده‌اند، تا آخر راه با انقلاب اسلامی هستند، متأسفانه ما امروز این اقشار را فراموش کرده‌ایم، اما شهید سلیمانی یک باور داشت، که ما امروز کمتر به آن توجه می‌کنیم و آن باور به مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جبهه مقاومت شهید سلیمانی با تکیه بر همین مردم و جوان‌ها جلوی سلطه رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستاد و برایش مهم نبود، مظلومین مسیحی، یهودی، سنی و یا شیعه باشند، این شهید از انسانیت، اسلام و امت اسلامی و قومیت‌های مختلف دفاع کرد و کودکان و زن و بچه مردم را پناه داد، اینها ویژگی‌های منحصر به فرد شهید سلیمانی است.

وی به ۴۰ سال همنشینی و دوستی با شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اشاره کرد و گفت: این شهید به معنای واقعی کلمه شجاع و نترس بود، دلیل این شجاعت نیز ترس از خدا بود، هرکس از خدا بترسد، از هیچ چیز و هیچکس دیگری نمی ترسد، شهید سلیمانی فردی جهادی و مرد میدان بود، در هر ثانیه جنگ مرگ نزدیک تر از زنده ماندن به این شهید بود، اما این شهید در همین لحظات آرامش داشت و با تدبیر و عقلانیت تصمیم می‌گرفت و این تدبیر برخاسته از شجاعت این شهید است.

بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور به دلیل فاصله گرفتن از مردم است

رئیس قوه مقننه گفت: مکتب سلیمانی برخاسته از مکتب حضرت امام (ره). مبتنی بر عقلانیت، مبتنی بر معنویت و مبتنی بر عدالت بود، اینها ویژگی مکتب امام (ره) است، شهید سلیمانی به تمام معنا پدری مهربان برای فرزندانش و دوست وفادار برای همراهان بود.

وی ضمن تشریح ویژگی‌های مکتب سلیمانی گفت: کسانی که این مکتب را درک نمی‌کنند و تحت جریانات سیاسی، انقلاب اسلامی را تحلیل می‌کنند، سرانجام به جایی نخواهند رسید.

قالیباف بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتی، گرانی و آسیب‌های اجتماعی را به دلیل فاصله گرفتن از مردم دانست و گفت: امروز مردم در اقتصاد نقشی ندارند، باید بپذیریم که فرصت برای مردم فراهم نکردیم و بپذیریم که اگر ربا در جامعه باشد جنگ با خدا است، اگر به سنت‌های الهی در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مثل دوران دفاع مقدس و ویژگی‌های شهید سلیمانی، باور داشتیم مشکلات حل می‌شد اما مسیری که انقلاب برای ما تعیین کرده، نرفتیم و اینها اشکالات ما است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha