پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی نیکزاد

حوزه/ نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ۹ دی ماه، تبلور بصیرت و ولایتمداری مردم ایران اسلامی است، افزود: مردم در آزمون فتنه، که شناخت حق از باطل به خاطر غبارآلود بودنِ فضا سخت می شود، توانستند با تمسک به ولایت پیروز و سربلند باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، علی نیکزاد، ظهر امروز (پنجشنبه ۹ دی ماه) که به استان مازندران سفر کرده است، در مراسم تجمع بزرگ یوم الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که در محل آستان مقدس امامزاده قاسم شهر بابل عنوان کرد: خدای متعال را شاکرم که این توفیق را پیدا کردم تا در این یوم الله بزرگ، در شهر بابل؛ شهر بهارنارنج و شهر مردمان فهیم، انقلابی و بصیر حاضر شوم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بابل به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استان مازندران، نقش بزرگی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دارد. تعطیلی مغازه‌ها در روز شانزدهم شهریور ۱۳۵۷، تظاهرات جوانان بابل در بیست‌ودوم شهریور، اعتصاب عمومی اصناف در روز نهم مهر، واکنش جامعه روحانیت بابل به جنایت حکومت پهلوی در آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان، تظاهرات دانش آموزان در روز اول آبان تنها بخش کوچکی از مجاهدت‌های انقلابی مردم این شهر در سال ۵۷ است. نقطه‌ای دیگر از مبارزات مردم شریف بابل برای پیروزی انقلاب هم در ۹ دی ۱۳۵۷ اتفاق افتاد که مردم در گروه‌های متعدد، در نقاط مختلف شهر به تظاهرات پرداختند و در اثر تیراندازی مأموران، یکی از تظاهرکنندگان به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: شهرستان بابل نقش پررنگی هم، در دفاع مقدس داشت و ۴۴ سردار و ۱۷۰۰ شهید شهرستان بابل خورشیدهای درخشانی هستند که روح ملکوتی شأن و نَفَس حیات بخش خانواده‌های این شهیدان، مایه عزت و آبروی بابل عزیز شده است. مردم عزیز ایران اسلامی، و مردم بابل قهرمان، ستارگان بصیرت هستند و از همین رو است که امام عزیز ما فرمود: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین (ع) هستند.»

نیکزاد اظهار داشت: این سنت الهی است که همواره آزمون‌هایی سرِ راهِ کشورها و ملّت ها قرار می‌گیرد. این طور نیست که ملت‌ها ادعای ایمان کنند اما مورد آزمون و امتحان الهی قرار نگیرند. ملّتِ ما هم در دوران انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز در معرض آزمون‌های زیادی بوده است که بحمدالله از آنها سربلند و پیروز خارج شده است. یکی از بزرگترین درخشش‌های ملت ایران در آزمون‌های الهی هم، همین روز نهم دی سال ۸۸ بود که حضور ملّت در عرصه‌ی فضای عمومی و در کف خیابان‌ها، توانست یک توطئه‌ی ریشه‌دار و مهم را از بین ببرد.

وی بیان کرد: دشمنان ملت ایران انواع و اقسام توطئه‌ها را به وسیله عُمّال خارجی و یا سرسپردگان و بی بصیرتانِ داخلی جاری کرده‌اند، اما آنچه که باعث شده است کشتی انقلاب شکوهمند اسلامی از همه این گرداب‌ها و طوفان‌ها به سلامت عبور کند سه چیز بوده است: اولاً تمسک به اسلام اصیل ناب محمدی (ص) و معارف والای اهل بیت (ع (، ثانیاً رهبری حکیم، بصیر و راه بلد داریم که همیشه سِره را از ناسِره به خوبی تشخیص داده است و پرده از توطئه‌ها برداشته است و ثالثاً مردمی ولایتمدار و بصیر داریم که همیشه گوش به فرمان این رهبرِ حکیم بوده‌اند و در آزمون‌های ولایتمداری همیشه پیروز شده اند.

نایب رئیس مجلس گفت: حماسه نهم دی ماه، تبلور این بصیرت و ولایتمداری است و مردم ایران اسلامی در آزمون فتنه، که شناخت حق از باطل به خاطر غبارآلود بودنِ فضا سخت می‌شود، توانستند با تمسک به ولایت پیروز و سربلند باشند. اینگونه است که دشمنان ما پیچیده‌ترین طراحی‌ها را انجام می‌دهند، هزینه‌های کلان و پول پاشی های کلان انجام می‌دهند اما در بزنگاه، در نتیجه همین ولایتمداری، با صفوف متراکم مردم مواجه می‌شوند و تودهنی محکمی از مردم می‌خورند، که همه برنامه‌ریزی هایشان را ضرب در صفر می‌کند. دشمن با همه برنامه‌ریزی‌هایش، مردم ما را نشناخته، ملّت ایران را نشناخته، اشتباه می‌کنند. دیدید در سال ۸۸ خطا کردند و آن فتنه را راه انداختند و کار را به جاهایی رساندند که به خیال خودشان جاهای بسیار باریک و حسّاس و دقیقی بود، امّا ناگهان حرکت عمومی نهم دی، همه را مبهوت کرد.

وی تصریح کرد: این قدرت مردم است. قدرت ولایت است. قدرت اسلام است؛ و چه تقارن معناداری است که ایام حماسه ۹ دی، با سالروز شهادت سردار دل‌ها؛ حاج قاسم عزیز قرین شده است. مردم عزیز ما در نهم دی ماه، سالروز حماسه ولایتمداری را گرامی می‌دارند و در ۱۳ دی ماه، دل‌هایشان را در سالگردِ شهادت سیدالشهدای مقاومت، با یاد و نام حاج قاسم عزیز نورانی می‌کنند. نهم دی ماه روز بصیرت است و اگر خداوند بخواهد در روز قیامت مردی از عصر ما را به عنوان حجت خود بر ما احتجاج کند، قطعاً یکی از برجسته‌ترین شاهدها و حجت‌های الهی، وجود نازنین حاج قاسم عزیز است که نماد و اسطوره بصیرت و ولایتمداری در عصر ماست.

نیکزاد ادامه داد: سراسر زندگی حاج قاسم، ولایتمداری است. او در وصیتنامه خود فرمود که امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص). اخیراً به نیابت از نمایندگان در جلسات بین‌المجالس اسلامی بودم و به یکی از بزرگترین اگر حاج قاسم سلیمانی نبود شما نمی تواستید اینجا بمانید و امنیت داشته باشید و اینجا در آسایش باشید.

وی افزود: بدانید باید به‌دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام، خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه رسول‌الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است، دور آن بچرخید. این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند؛ قرآن آسیب می‌بیند. این جملات حجت خدا بر ماست. از این تریبون اعلام می‌کنم جمع کنید حقوق بشر صوری خودتان را.

نایب رئیس مجلس در خصوص شرایط و مسائل جاری کشور نیز اظهار داشت: تجمع امروز مردم در اقصی نقاط کشور علاوه بر اینکه گرامیداشت حماسه نهم دی است، حاوی پیامی به استکبار جهانی و نوچه‌های منطقه‌ای آنهاست. شنیده ایم که رژیم نامشروعی که دستش به خون پاک کودکان و مردم فلسطین آغشته است، حرف‌هایی می‌زند که متناسب با توانمندی‌هایش نیست. سران این رژیم و حامیانش در نیویورک به خوبی می‌دانند که امروز در مقابل قدرت توفنده ملت ایران، چیزی برای گفتن و عرصه‌ای برای عرض اندام ندارند.

نیکزاد تاکید کرد: سران صهیونیست باید بدانند که هم مردم ایران اسلامی در ۴۲ سال گذشته امتحان خود را پس داده‌اند و هم رژیم صهیونیستی امتحان پس داده است. عیار هر یک از طرفین مشخص است. عیار مردم ایران اسلامی در بصیرت و ایستادگی و مقاومتش، در ضربه زدن به دشمن، در امتحان‌های سخت و دشوار، به خوبی معلوم شده است. اراده ملت ایران از آستین نیروهای مسلحِ قهرمانش بیرون آمده و امروز می‌بینید که جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت دست و پای استکبار را در سوریه و عراق بشکند و در عمل این اتفاق افتاد. جمهوری اسلامی تصمیم گرفت آمریکا را از منطقه اخراج کند و این اتفاق تا حد قابل قبولی افتاده است و اخراج کامل هم در دسترس است. جمهوری اسلامی تصمیم گرفت هر عنصر متجاوز به حریمش را در خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی تنبیه کند و این اتفاق در گوشمالی های دریایی افتاد. پس آنها به خوبی می‌دانند که فرمایش رهبر عزیزتر از جانمان به چه معنی است که فرمودند «دوران بزن در رو تمام شده است.»

نایب رئیس مجلس گفت: اما رژیم صهیونیستی هم یک رژیم امتحان پس داده است. این رژیم، امتحان خودش را در جنگ‌های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه پس داده است. رژیم جعلی صهیونیستی در مقاومت مردم غزه، امتحانش را پس داده است. این رژیم با سوراخ از آب درآمدنِ گنبدِ موسوم به آهنینش به اندازه کافی رسوا شده است و امروز بهتر از هر کسی می‌داند که چقدر آسیب پذیر است. امروز کسانی که واقعیت‌های بین‌الملل را نه با ادعاها بلکه با واقعیت‌ها ارزیابی می‌کنند، به خوبی می‌دانند که تهدیدهای رژیم صهیونیستی بیشتر، رجزخوانی است تا روند مذاکرات هسته‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهد وگرنه این درشت گویی ها قابلیت تحقق روی زمین ندارد. ما مذاکره برای مردم انجام می‌دهیم نه مذاکره برای مذاکره.

وی در خصوص رزمایش پیامبر اعظم (ص) گفت: این رزمایش غیور مردان سپاه این پیام را به آنها داد که جمهوری اسلامی در آخرین سطح از آمادگی دفاعی قرار دارد و آماده است تا با کمترین اشتباه، به امر رهبر و مقتدای خود و فرماندهی معظم کل قوا، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کند.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس یازدهم ادامه داد: این درباره سربازانِ یونیفرم پوشِ استکبار بود اما یک جمله هم به سربازانِ کت و شلواری استکبار عرض می‌کنم. مذاکرات وین فرصتی است که جمهوری اسلامی به شما داده است تا اشتباهات گذشته خود را جبران کنید. به تعهدات انجام نداده خود بازگردید. شما هر تیری که داشتید شلیک کردید و هر تحریمی که می‌توانستید اعمال کردید و دیدید که نتوانستید به اهداف از پیش تعیین شده خود که فروپاشی صفوف متراکم این ملت بود، برسید. لذا از این تجربه تاریخی درس بگیرید و با پذیرش شکستِ پروژه‌ی تحریم‌ها، به تعهدات برجامی خودتان در رفع تحریم‌ها بازگردید وگرنه ملت ایران با ایمان به خدای متعال و راهی که برای استقلال و خودکفایی انتخاب کرده است، همچون گذشته، قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد. آینده از آن ملت ماست و ان شاءالله این آینده تابناک با مجاهدت جوانان متخصص و ولایتمدار ما ساخته خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: بار دیگر از همه شما قدردانی می‌کنم و برایتان آرزوی بهترین‌ها را دارم. از امام جمعه عزیز بابل؛ حضرت حجت الاسلام والمسلمین روحانی، نمایندگان محترم این حوزه انتخابیه؛ جناب آقای کریمی فیروزجائی و جناب آقای سعادتی و همه مسئولان محترم دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی کمال تقدیر و تشکر را دارم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha