جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد حق‌ طلب

حوزه/ رئیس بنیاد حفظ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران گفت: متاسفانه پیامدهای فتنه ۸۸ همچنان بر دوش مردم ایران سنگینی می کند و باید مسببان آن پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، سردار احمد حق‌طلب، پنجشنبه در سالروز حماسه ۹ دی و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلای نمازجمعه شهرستان آمل، گفت: در ۱۲ سال گذشته تحریم‌های سخت و شکننده‌ای که علیه جمهوری اسلامی اعمال و ضربه‌های سنگینی که به لحاظ سیاسی، اجتماعی و حیثیتی ونیز اقتصادی به کشور ما وارد شد، بسیار سخت و جبران ناپذیر بوده که متأسفانه تاوان آن را اکنون مردم در حال پس دادن هستند.

وی، افزود: پس از پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق، وضعیت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ایران رو به بهبودی و بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی در حال برقراری روابط دوجانبه با ایران بودند، که متأسفانه بروز جریان هدفمند فتنه سال ۱۳۸۸ باعث عقب گرد کامل جامعه جهانی نسبت به جمهوری اسلامی شد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با اشاره به اینکه این حادثه تلخ آنچنان برای مردم و کشور ما توسط یک عده خاص و سران بی فکر آنها گران تمام شد که جبران ناپذیر نیز بود، افزود: متأسفانه در گفتگوی بعدی که با سران آنها داشتیم و حتی به اشتباهات شأن اعتراف و اقرار کامل کرده بودند.

سردار حق طلب ادامه داد: متأسفانه با یک ادعای دروغین تقلب در انتخابات سالم سال ۸۸ باعث بروز بلوا و فتنه شوم در کشور شدند که تاکنون در این کشور سابقه نداشت.

وی افزود: امروز کمبودها، مشکلات اقتصادی، سختی و دشواری‌هایی که بعد از ۱۲ سال مردم از آن در رنج و عذاب هستند، زمینه بروز آن از فتنه سال ۸۸ بوده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه انتظار و درخواست همه مردم و مسئولان کشور این است که باید سران و مسببان فتنه سال ۸۸ پاسخگوی این عملکردهای شوم خود باشند، گفت، آنها هم باید پاسخگو باشند وهم در پیشگاه مردم اعتراف کنند، اما متأسفانه طلب کار هستند که چرا ما ممنوع‌التصویر هستیم. شما باید برای همیشه از صحنه سیاست ایران بیرون بروید و جای جبران ندارید.

وی با بیان اینکه واقعاً این صدمات و ضررها دفع شدنی و فراموش شدنی نیست، گفت: در حالی که مشارکت بیش از ۷۰ درصدی در انتخابات در این کشور به ثبت رسید و این افتخار در سطح جهانی بی سابقه بوده و می‌توانست برای مردم و ملت وجه آفرین باشد، متأسفانه کشور را بد نام کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه سران فتنه در نشست‌های خصوصی در سال‌های بعد به اشتباهات شأن پی برده بودند و به نوعی همدیگر را متهم می‌کردند، گفت: متأسفانه حتی الان هم حاضر نیستند که اشتباهات گذشته شأن را اعتراف کنند و ادعای دروغین تقلب را انکار کنند و جوابگوی هزینه‌های سنگین به نظام و مردم و کشور نیستند.

سردار حق طلب گفت: البته در این سال‌ها خیلی از همراهان آنها نیز صف خود را از این گروه‌های خاص جدا کردند و متوجه شدند که دچار چه خسران بزرگی شدند که در روز عاشورا چه هتک حرمت‌هایی شده و آنها از روی چه ناآگاهی وارد این بازی‌ها شده بودند.

وی یادآور شد: به هرحال رخدادهای اتفاق افتاده درس‌های مهم برای همه ما شده که باید عبرت بگیریم که در بزنگاه‌های مهم کشور در چه صف‌هایی قرار بگیریم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha