جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / گفتمان تبلیغی فاطمیه با سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین پناهیان

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان، گفت: هنر شهید سلیمانی این بود که توانست احساس مسئولیت را در خون جوانان به جوش آورد و کار را به دست خود مردم بدهد و به جای اینکه یک مسئول خوبی باشد، خوبی خود را در بین مردم برده و احساس مسئولیت را بین آنها تقسیم می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، عصر امروز در آئین گرامیداشت حماسه ۹ دی در دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: مردم در ۹ دی سال ۱۳۸۸ به خیابان‌ها آمدند تا توطئه‌ها را خنثی و مشکل ایجاد شده را برطرف کنند اما چرا مردم برای رفع مشکلات دیگر به میدان نیامدند؟

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به میدان آمدن مردم یک امر تکراری شده ولی چرا بازهم مشکلاتی در جامعه وجود دارد؟ برای رفع این مشکلات باید چه کنیم؟ آیا وجود مسئولان خوب، تنها راه حل مشکلات است؟

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان ادامه داد: اگر بهترین مسئول را نیز داشته باشیم بازهم مشکلات برطرف نمی‌شود بلکه تنها راه مشارکت گسترده مردم و مسئولیت‌پذیری آنها است.

وی بیان کرد: امیرالمومنین (ع) در طول حکومت خود با عدالت و خدمت کرد اما دولت ایشان حدود پنج سال بیشتر دوام نداشت. برخی‌ها بر این باورند که تبلیغات دشمن علیه امیرالمومنین (ع) دلیل اصلی بود که این یک باور غلطی است؛ چرا که در آن زمان ابزار تبلیغات سخن بود و هیچکس توانمندی امیرالمومنین (ع) را در سخنرانی و تبلیغ نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: برخی دیگر بر این باور بودند که در آن دوران مردم بصیرت نداشتند و نخبگان مردم را آگاه نکردند در حالی که خود امیرالمومنین (ع) بیشتر از همه با مردم ارتباط داشتند و نیازی به این آگاهی بخشی از سوی نخبگان نبود.

وی بیان کرد: امام علی (ع) از نظر اقتصادی از معاویه قوی‌تر بود؛ وضع اقتصادی با توجه به عدالت اجتماعی مناسب بود و بحران اقتصادی وجود نداشت و از نظر نظامی نیز قوی‌تر بودند و نمونه آن جنگ صفین است.

این استاد حوزه، ادامه داد: با وجود این امتیازات، تنها عاملی که باعث پایان حکومت امیرالمومنین علی (ع) شد، نبود احساس مسئولیت اجتماعی در مردم و همچنین نفوذ رؤسای قبایل بر مردم بود و سبب شد تا مردم مشارکت اجتماعی نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ گفت: شورای تبلیغات اسلامی همواره متولی برگزاری راهپیمایی و تظاهرات است اما در حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ هیچ نقشی نداشت و خود مردم وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: اگر منتظر باشیم همه مسئولان شبیه سردار شهید سلیمانی شوند یک انتظار بیهوده است؛ اساساً دین برای پخش کردن قدرت بین مردم آمده است.

این استاد حوزه، گفت: اساتید انقلابی، میهن‌پرست و دلسوز در کشور بسیارند اما آیا با هم آنگونه که باید در ارتباط هستند؟ دانشجویان نخبه و جهادی باهم شبکه نیستند، پس هیچ اتفاق مؤثری برای جامعه رخ نمی‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، در پایان اظهار داشت: هنر شهید سلیمانی این بود که توانست احساس مسئولیت را در خون جوانان به جوش آورد و کار را به دست خود مردم بدهد و به جای اینکه یک مسئول خوبی باشد، خوبی خود را در بین مردم برده و احساس مسئولیت را بین آنها تقسیم می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha