دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شاهین صادقی نسب

حوزه/ استاد دانشگاه تهران با بیان این که شخصیت جامع و منحصربه‌فرد حاج قاسم سلیمانی در تاریخ کمتر تکرار می‌شود، گفت: باید بدانیم صندلی‌های مدیریت قدرت و استواری را مدیون قاسم سلیمانی هستیم و با به‌کارگیری بهترین نیروها آینده درخشانی را برای مردم رقم بزنیم.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی ویژگی‌های زیادی دارد که از جنبه‌های مختلفی می‌توان به آن پرداخت.

وی ادامه داد: یکی از مشخصات ویژه ایشان شخصیتی بود که پیش‌گام بود و همواره جلو حرکت می‌کرد، ایشان آدمی نبود که بخواهد در قرارگاه بنشیند از همان ابتدای انقلاب اسلامی و درگیری‌هایی که ضدانقلاب به وجود آورد فردی بود که در دل حادثه بود و این برای نیروها روحیه آور و همچنین درس‌آموز است.

صادقی نسب بیان داشت: در کردستان عراق دیدیم که ایشان چگونه در خط مقدم حضور یافت و اجازه نداد این منطقه به دست تروریست‌ها بیفتند.

وی ابراز داشت: از دیگر ویژگی‌های مهم ایشان حمایت از نیروها بود، ایشان همواره در کنار نیروهایش حضور داشت و درعین‌حال که دغدغه نیروهایش را داشت از آن‌ها مراقبت هم می‌کرد.

صادقی نسب ادامه داد: مانند پدری مهربان با آن‌ها در ارتباط بود که در خاطرات نیروهایش بارها اشاره شده است و علاوه بر این همواره به خانواده‌های شهدا سر می‌زد که نشان از منش اخلاقی والای ایشان دارد.

وی تصریح کرد: انسانی نبود که در قید سمت و عنوان باشد و برای ایشان این سمت‌ها اصلاً ارزشی نداشت و همواره با اخلاص و تواضع با نیروهای نظامی ارتباط برقرار می‌کرد.

استاد دانشگاه تهران افزود: ایشان همواره در کنار نیروهایش بود که همین موضوع انگیزه‌ای را برای آن‌ها ایجاد می‌کرد درعین‌حال نخبه‌گرا بود و از افراد متخصص در کارها بهره می‌برد.

وی بیان داشت: حاج قاسم با طیف‌های مختلف در ارتباط بود و از نظر همه استفاده می‌کرد و اصلاً اهل رنگ‌بندی و جناح‌بندی نبود به‌طوری‌که در تشییع جنازه میلیونی وی همه مردم از دسته‌ها و جناح‌بندی‌های مختلف حضور داشتند و در فراغ وی خون گریستند.

صادقی نسب ابراز داشت: مدیریت‌کردن بر جوامع یکدست هنر نیست و یکی از نقاط قوت ایشان فراجناحی بودنش بود به‌طوری‌که در خیمه حاج قاسم برای همه بود و این درس بزرگی است برای ما است.

وی تصریح کرد: ایشان دید بلند راهبُردی داشت و با مشکلات ریشه‌ای برخورد می‌کرد و مشکل را موضعی نمی‌دید علاوه بر این اهل مشاوره و کارگروهی بود و خودکامه نبود و پای نظرات دیگران می‌نشست و نتیجه این مشورت در موفقیت‌های ایشان مشهود و بارز است.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: ایشان رهبری بود که از همه امکانات به‌خوبی بهره می‌برد و درعین‌حال بسیار شجاع بود با اینکه سال‌ها فهرست ترور استکبار جهانی قرار داشت اما بااین‌وجود ترسی از حضور در جبهه‌های نبرد علیه استکبار و ایادی‌اش نداشت.

وی بیان داشت: شهادت آرزوی وی بود و بارها برای رسیدن به این شهادت دعا کرده بود و در نهایت به دست بدترین آدم‌روی زمین به شهادت رسید و به آرزوی خود رسید.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر ایمان به خدا بود که در ایشان وجود داشت و به نصرت الهی اطمینان داشت و یاری‌دهنده دین اسلام بود.

وی ادامه داد: امروز ما می‌بینیم در عراقی که روزی صدام حسین بر مسند قدرت بود و داعیه فتح ایران را داشت، عکس‌های سردار سلیمانی در دست مردم و ملت این کشور دست‌به‌دست می‌شود که نشان‌دهنده ایمان و خلوصی است که قاسم سلیمانی داشت.

صادقی نسب با بیان اینکه این نگاه خدایی که ایشان داشت باعث شده بود که ویژگی‌های یک رهبر موفق را کسب کند، افزود: شخصیت جامع و منحصربه‌فرد قاسم سلیمانی در تاریخ کمتر تکرار می‌شود و ما خوشحالیم در زمانی زندگی کردیم که حاج قاسم زندگی می‌کرد و نامش برای همیشه در تاریخ این مرزوبوم در دل مردم خواهد ماند.

وی بیان داشت: زندگی وی باید به‌عنوان یک الگو و نمونه به همه مردم معرفی شود و در واقع تراز ما نیز باید حاج قاسم باشد.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: باید بدانیم صندلی‌های مدیریت قدرت و استواری خودش را مدیون قاسم سلیمانی هستیم و با به‌کارگیری بهترین نیروها آینده درخشانی را برای مردم رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha