مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تأکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پاسخ به شبهات

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: شبهاتی در فضای مجازی و رسانه‌ها در مورد ایام محرم هر ساله تکرار می‌شود که لازم است روحانیون به آن‌ها پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی امروز در جمع روحانیون مساجد ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه هدایت انسان‌ها به قدری مهم است که اولیای الهی حاضر شده‌اند خونشان در این راه ریخته شود، اظهار داشت: لازم است که صبر خودمان را در راه احیای دین و شعائر الهی بالا ببریم.

وی افزود: نفس وجود روحانی و عالم دین در مجلس عزاداری به آن مجموعه اعتبار می‌دهد و جلوی برخی انحرافات را می‌گیرد، بنابراین ضروری است مبلغین تا آخر مجالس در مراسمات حضور داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم عامل بودن طلاب و روحانیون به آنچه که بیان می‌کنند، گفت: شبهاتی در فضای مجازی و رسانه‌ها در مورد ایام محرم هر ساله تکرار می‌شود که لازم است روحانیون به این شبهات جواب دهند.

وی تصریح کرد: این که رهبر معظم انقلاب به بحث جهاد تبیین تاکید می‌کنند، یک بُعد آن پاسخ به شبهات روز به صورت مدون و دقیق است.

وی با تاکید بر لزوم احیاء و حفظ سنت‌های مقتل خانی در ایام محرم خصوصا روز عاشورا، مطرح کرد: سیره علمای ما این‌گونه بوده است که در روز عاشورا مقتل خوانی می‌کردند.

حجت الاسلام امامی اهتمام به خطبه‌های امام حسین(ع) را از دیگر ضرورت‌های روز دانست و خاطر نشان کرد: هر هیئتی نیازمند رسانه‌ای است که ضمن انعکاس فعالیت‌های مساجد، هیئت، برای پاسخ به شبهات از آن استفاده کند.

وی یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد که برای طلاب، روحانیون و فعالین هیئات مذهبی دوره‌های مختلف آموزش رسانه را برگزار کند.

همچنین حجت الاسلام حسن محمدی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، در ابتدای این جلسه با تاکید بر لزوم فعال سازی کانون‌های تربیتی مساجد در ایام محرم اظهار داشت: تربیت نوجوانان یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه است و از مساجدی که در زمینه تربیت نوجوانان در حال فعالیت هستند، حمایت ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به نقش تبلیغی و نظارتی روحانیون در مجالس محرم، لازم است طلاب و روحانیون تا آخر مراسمات در جلسات حضور داشته باشند که این امر نقش تربیتی نیز دارد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha