تصاویر/ نشست تبیین دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بوشهر

حوزه/ به منظور تبیین دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام، دو نشست هم اندیشی با حضور دستگاه های فرهنگی استان بوشهر در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های استان بوشهر برگزار شد.

989173761478:

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در نشست با دستگاه های فرهنگی استان:

بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی همواره از مسیر فعالیت های فرهنگی است

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: در این چهل و چهار سالی که از عمر بابرکت جمهوری اسلامی ایران می گذرد بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی همواره از مسیر فعالیت های فرهنگی و نرم افزاری بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، به منظور تبیین دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام، دو نشست هم اندیشی با حضور دستگاه های فرهنگی استان بوشهر در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های استان بوشهر برگزار شد.

حیدر راهب مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این نشست ها، اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی صرفاً یک کار نیست بلکه مجموعه ای از فعالیت هاست که مباحث کتابخوانی و هنری به صورت مفصل و گسترده در رده های سنی مختلف در آن دیده شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع)، گسترش فعالیت های کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه برگزار می شود.

حیدر راهب با بیان اینکه محور اصلی جشنواره رضوی از مسیر کتاب است، افزود: محتوای این جشنواره امام رضا علیه السلام است که امسال بخش ویژه آن، بخش امام حسن عسکری علیه السلام است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی به دو شیوه مکتوب و الکترونیک برگزار می شود، بیان کرد: این جشنواره دو هدف عمده را دنبال می کند که یکی ترویج کتابخوانی و دیگری، گسترش فرهنگ و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و شرکت کنندگان در دو بخش کتابخوانی و هنری به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه این نشست ها با هدف هم افزایی پیرامون بهتر برگزار شدن این جشنواره تشکیل شده است، تصریح کرد: در این چهل و چهار سالی که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی همواره از مسیر فعالیت های فرهنگی و نرم افزاری بوده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با تأکید بر ایجاد هم افزایی میان دستگاه های فرهنگی، گفت: یک خلأیی که طی سال ها اتفاق افتاده که الان بیشتر برجسته شده، این است که دستگاه ها و مراکز فرهنگی به صورت یک جبهه و جریان واحد و در یک راستا و هم افزا در بحث فعالیت های فرهنگی و ترویجی نیستند.

راهب افزود: هدف ما به عنوان متولی کتاب و کتابخوانی، ایجاد هم راستایی و هم افزایی دستگاه های فرهنگی و کمک در مسیر کتاب و تروج فرهنگ کتابخوانی است و از این طریق در مقابل برنامه ریزی که دشمن در باطل خود طراحی کرده، بتوانیم یک برنامه ریزی مدوّن و هم افزا داشته باشیم که به نتیجه ای مطلوب برسیم.

این نشست ها با حضور دستگاه های اداره کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون خادمیاران رضوی، سازمان جهاد کشاورزی استان، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، پایگاه دریایی ارتش، پایگاه هوایی ارتش، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، نمایندگی آستان قدس رضوی بوشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل دادگستری، مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha