دیروز حوزه؛

تصاویری از کنگره بین المللی بزرگداشت علامه بلاغی - بهمن ۱۳۸۶

«دیروز حوزه»، بهانه‌ای است تا از دریچه‌ی عکس و فیلم، نیم‌نگاهی به گذشته‌ی حوزه بیندازیم؛ ناگفته پیداست که بخشی از این تصاویر، خاطرات را زنده می‌کند و بسیاری از آنها دنیایی از نکته‌ها، پندها و عبرت‌ها را پیش روی ما می‌گشاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    20 0
    یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله امینی بخیر
  • نظرگاه بزرگان/1 IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    20 0
    حوزه/ حضرت آیت‌الله مظاهری با تجلیل از ۶۰ سال مجاهدت و خدمت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، این شخصیّت تاریخ‌ساز را مستشار مؤتمَن و امین بی‌بدیل امام خمینی(ره) خواندند. به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حضرت آیت‌الله مظاهری، در پیامی با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کردند: نقش دوران‌ساز این عالم مجاهد فی‌سبیل‌الله در نهضت شکوهمند امام راحل عظیم‌الشّأن «قدّس‌سرّه‌الشّریف» و قرابت فکری و روحی او با آن امام عزیز تا بدان پایه بود که او را باید به‌حقّ در ردیف یکی از معماران انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به‌شمار آورد، معمار هنرمندی که آثار فکر مدبّرانه‌اش، در سرتاسر تاریخ انقلاب اسلامی، آشکار است. متن کامل پیام این مرجع تقلید در ادامه می آید: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ» ارتحال اسفناک چهرۀ تابناک اسلام و ایران، مفسّر نوپرداز قرآن کریم، مجاهد نستوه آیة‌الله آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی «قدّس‌سرّه» ضایعه‌ای بس عظیم و مصیبتی جبران‌ناپذیر است. شخصیّت تاریخ‌سازی به لقاء پروردگار رحمان و رحیم شتافت که در تمام دورۀ عمر پربرکت خود، تنها به اعتلاء اسلام و سربلندی ایران می‌اندیشید و در این اندیشۀ بلند، تمام توان خود را در عرصه‌های گوناگون به کار گرفت و بی‌هیچ واهمه‌ای به مصداق «وَلا يَخافُونَ‏ لَوْمَةَ لائِمٍ» تا پایان عمر، از صراط مستقیم خدمت به اسلام و آرمان‌های متعالی آن، تخطّی ننمود. نقش دوران‌‌ساز این عالم مجاهد فی‌سبیل‌الله در نهضت شکوهمند امام راحل عظیم‌الشّأن«قدّس‌سرّه‌الشّریف» و قرابت فکری و روحی او با آن امام عزیز تا بدان پایه بود که او را باید به‌حقّ در ردیف یکی از معماران انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به‌شمار آورد، معمار هنرمندی که آثار فکر مدبّرانه‌اش، در سرتاسر تاریخ انقلاب اسلامی، آشکار است. ... ادامه دارد
  • نظرگاه بزرگان/2 IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    25 0
    ... قدرت فکری و هوشمندی عمیق و سیاست‌ورزی همراه با عقلانیّت و اعتدال ایشان در کنار روح صفا و مهربانی و اخلاص و ایمان حقیقی، از این عالم آگاه و سیاست‌مدار مدبّر، شخصیّتی ساخته بود که احدی نتوانست تا بدین حدّ، اعتماد عمیق و محبّت بی‌نظیر امام بزرگوار را به خود جلب نماید و او همواره در قبل و پس از انقلاب، امین بی‌بدیل آن رهبر کبیر بود و در همۀ عرصه‌های بزرگ و کوچک از سیاست‌گذاری‌های اصلی تا مسئولیّت دشوار دفاع مقدّس و همۀ تصمیمات مهم برای ادارۀ کشور، مستشار مؤتمَن آن قائد راحل به شمار می‌آمد، همچنان‌که ملّت بزرگ ایران نیز بارها و بارها در صحنه‌های گوناگون تقنینی، اجرایی و غیر آن، نصابی بالا از اعتماد خویش را به این خادم نستوه و با اخلاص خود ابراز و اظهار داشتند. حقّ عظیم این حصن حصین انقلاب و ملّت که در همۀ صحنه‌های خطیر، سنگ زیرین آسیای نظام جمهوری اسلامی بود و همواره به همدلی هرچه بیشتر نیروهای معتقد به اسلام و انقلاب می‌اندیشید و در این مسیر جفاهای فراوانی دید، هیچ‌گاه از یاد تاریخ ایران و اسلام نخواهد رفت و نام نیک و بلند او در صدر فهرست سابقونِ اوّلون از مجاهدان و خدمت‌گزاران به ملّت مسلمان ایران ثبت خواهد گردید. بی‌شکّ ملّت قدرشناس و فهیم ایران از این خادم راستینِ صالحِ دلسوزِ خود و از بیش از شصت سال تلاش و مجاهدت صادقانه و خدمت و همّت خالصانۀ او تجلیل خواهند کرد. اینجانب با قلبی اندوهگین و متألّم، ضمن عرض تسلیت به ملّت عظیم‌الشّأن ایران و رهبری معظّم و بیت محترم و همۀ خاندان و بازماندگان ایشان، از خداوند متعال، علوّ درجات این عالم مجاهد و بزرگوار را مسألت کرده و رحمت و مغفرت و رضوان ابدی را برای ایشان خواستارم و از پیشگاه آن خداوند قادر، متضرّعانه طلب می‌کنم که این ضایعۀ سنگین را با فضل عمیم و لطف کریمانۀ خود، برای ملّت و نظام جمهوری اسلامی ایران جبران فرماید. انّه ولیّ‌النعم.