پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سعدی

حوزه / حجت‌الاسلام سعدی گفت: دانش شهید مطهری تنها به یک حوزه ختم نمی‌شد، بلکه علاوه بر حوزه دین به عرصه‌های دیگری از جمله سیاست و اجتماع نیز تسلط داشت، شهید مطهری در حوزه حقوق زنان نیز نظرات و سخنان درخور توجهی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله شهید مرتضی مطهری با حضورحجت‌الاسلام سعید سعدی و حجت الاسلام محسن آتشکار شب گذشته در خانه موزه شهید مطهری برگزار شد.

در ابتدای جلسه، علی مطهری فرزند شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری تأکید داشت که، چند عامل باعث موفقیت یک پیام می‌شوند، اول شخصیت پیام‌رسان، دوم غنای پیام و سوم ابزار پیام‌رسانی.

وی افزود: اگر به زندگی شهید مطهری نگاه کنیم می‌بینیم خوب از این عوامل استفاده کرده‌ است، برای مثال جلد دوم خطبه‌های اخلاقی و بخشی از سخنرانی‌های شهید مطهری در رادیو ایران از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ منتشر شد.

فرزند شهید مطهری، با بیان اینکه شهید مطهری از منبر استفاده بسیار وسیع داشت، تصریح کرد: شهید مطهری در اکثر مساجد تهران سخنرانی داشت، از بازار تا نارمک و مسجد الجواد، در منبر سبک سخنرانی منبری داشت و وقتی به دانشگاه می‌رفت سبک کنفرانس پیدا می‌کرد، وقتی هم با جوانان صحبت می‌کرد به سبک آنها بود.

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام سعید سعدی رئیس حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، بیان کرد: هر کدام از فقها و علما که از دنیا می‌روند یا شهید می‌شوند علمی را از دسترس ما خارج می‌کنند، شهید مطهری نیز یکی از این علمای برجسته بود که دیگر جایگزین آن نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: دانش شهید مطهری تنها به یک حوزه ختم نمی‌شد، بلکه علاوه بر حوزه دین به عرصه‌های دیگری از جمله سیاست و اجتماع نیز تسلط داشت، شهید مطهری در حوزه حقوق زنان نیز نظرات و سخنان درخور توجهی دارد.

رئیس حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، تصریح کرد: در صدر اسلام این نقد را به پیامبر(ص) وارد می‌کردند که به زنان حقوق بسیار داده است، در زمان حال از تفاوت‌هایی که بین زن و مرد در اسلام وجود دارد ایرادات غیرمنطقی می‌گیرند، اما شهید مطهری به زبان علمی به این نقدها جواب داده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری بیان بسیار زیبایی داشت، اظهار کرد: سخنان و کلام شهید مطهری بر دل و جان همه افشار می‌نشست حتی برای کودکان نیز زبانی زیبا در نظر گرفته بود، داستان‌های او برگرفته از روایات بود پس بر دل و جان مخاطب می‌نشست.

حجت‌الاسلام سعدی، یادآور شد: شهید مطهری غیرت دینی بسیار خوبی داشت، البته این تعصب بدون استدلال نبود، در انتها خدا را شاکرم در زمانی زندگی کردیم که توانستیم چنین شخصیت‌هایی را درک کنیم.

در انتهای جلسه حجت الاسلام محسن آتشکار با بیان اینکه یکی از نگرانی شهید مطهری ترویج اسلام مسلخ شده و ابتر بود، ابراز کرد: شهید مطهری می‌فرمایند «ما ایرانیان یا اهل افراطیم یا تفریط و حد تعادل نداریم و نگرانی عمیق داشت که امروز این نگرانی شهید شیوع بیشتری پیدا کرده است، لذا باید برای اصلاح امروز به مبانی فکری شهید مطهری بپردازیم.

حجت‌الاسلام آتشکار، خاطرنشان کرد: شهید مطهری یک اسلام شناس ورزیده و آزاده بود که باید مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا با تأکید بر اندیشه شهید مطهری باید اسلام خودمان را ویرایش جدی کنیم که این اتفاق نیفتاده است.

در انتهای مراسم از ویترین‌های رسانه‌ای موزه شهید مطهری رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha