پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری گفت: مهمترین وظیفه طلاب تبیین است، مسأله‌ای که مقام معظم رهبری نیز چند سال بر آن تاکید و تبیین دارند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، اظهار داشت: مهمترین وظیفه طلاب تبیین است، مسأله‌ای که مقام معظم رهبری نیز چند سال بر آن تأکید و تبیین دارند.

وی افزود: در در عرصه جهاد تبیین لازم است، ابتدا خود یاد بگیریم و بعد آن را به مردم منتقل کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: جهاد تبیین مقدماتی دارد، ابتدا بایستی خود عمل کنیم تا در مخاطب این باور به وجود آید و حرف ما را بپذیرد و بعد تبیین کنیم.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه عمل و برخورد در این مساله بسیار تاثیرگذار است، ابراز کرد: هرجا این ارتباط با مخاطب خوب حاصل شده، آن عمل نتیجه بخش بوده و زمینه را فراهم کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، با بیان اینکه بسیاری از شبهات با عمل کردن برطرف می‌شود، گفت: تاثیر عمل بسیار است و حتی فراتر از سخنرانی و استدلال می‌تواند موثر باشد.

وی با اشاره به برخی روایات، اظهار کرد: درباره پیامبر(ص) گفته شده که ایشان خطبه‌های بسیار کوتاه داشتند و با برخورد اخلاقی مردم را جذب می‌کردند.

حجت الاسلام خدری با اشاره به برخی هجمه‌های دشمنان، یادآور شد: فضای تبلیغی در این شرایط هرچند سخت شده، اما باید توکل کرد و بدانیم که این مسیر را باید رفت و خدا درب‌ها را باز می‌کند.

گفتنی است در این آیین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از اساتید مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha