پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1153976
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
ساوه

حوزه/ همزمان با هفته معلم نشست علمی استاد و نقش موثر در گفتمان علمی و فرهنگ‌دینی در ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت پایگاه بسیج فارغ التحصیلان موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها همزمان با هفته معلم نشست علمی استاد و نقش موثر در گفتمان علمی و فرهنگ‌ دینی با حضور خانم سیده رقیه موسوی فرمانده پایگاه بسیج طلاب فارغ التحصیلان ساوه در جمع دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در امامزاده شاهزاده حسین علیه السلام برگزار شد.

موسوی با اشاره به اینکه انسان در همه اوقات زندگی اش ناگزیر به گزینش و انتخاب است، گفت: از جزئی ترین مسائل زندگی تا مهم ترین مسائل زندگی، لحظه به لحظه انسان در حال گزینش است.

وی در ادامه افزود: همیشه انسان در حال ترجیح دادن است، از نوع غذا، لباس، حرف زدن تا انتخاب عقائد و باورها؛ این گزینش و ترجیح بدون سبب نیست.

فرمانده پایگاه بسیج طلاب فارغ التحصیلان ساوه تصریح کرد: یک نوع گزینش و انتخاب منشأش «عادت» است، و گاهی «تقلید» می تواند یکی دیگر از اسباب باشد. اوهام، ظن و گمان؛ اسبابی است که این گزینش ها، گزینش هایی است که انسان اطمینان به اینکه ما را به سعادت و کمال برساند، ندارد.

موسوی خاطرنشان ساخت: در بین همه گزینش ها، تنها گزینشی می تواند تضمین سعادت و کمال انسان را نماید؛ گزینش آگاهانه است. گزینش آگاهانه یعنی گزینش از روی تعقل، گزینشی که به عقل و پشتوانه عقل و ضامنش عقل باشد، این گزینشی است که انسان را به سعادت می رساند و سعادتمند می کند.

وی در پایان با استناد به بیان امام حسن (ع) افزود: من عرف الله احبه؛ یعنی هرکس خدا را بشناسد او را دوست می دارد. انسان تا چیزی را نشناسد به آن ایمان نمی آورد. قدم اول برای اینکه به خدا ایمان بیاوریم، معرفت و شناخت خداست و گام بعد تقویت ایمان به خدا می باشد.

گزینش آگاهانه تضمین سعادت و کمال انسان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha