دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ولادت حضرت زهرا (س)

حوزه / امام جمعه دولت آباد استان اصفهان گفت: تربیت فرزندان در قابل مادری مهربان از ابعاد شخصیت حضرت زهرا (س) است، این تربیت در قالب خیر کثیر (دوازده امام) به جهان بشریت رسیده است.

حجت الاسلام سید حسن محمود آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در اصفهان، پیرامون ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) گفت: یکی از ابعاد شخصیت حضرت زهرا (س)، شخصیت عرفانی و اخلاقی است.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) این بانوی بزرگوار را یک حوریه ای بهشتی می‌دانستند که در قالب یک انسان است «إِنَّ فَاطِمَةَ خُلِقَتْ حُورِیَّةً فِی صُورَةِ إِنْسِیَّةٍ»

امام جمعه دولت آباد استان اصفهان تصریح کرد: حضرت زهرا (س) دارای القاب فراوانی است از جمله بتول که به معنای بی نظیر و بی‌مثل و مانند است، یا لقب محدثه به معنای کسی که با او صحبت می‌شده است و در همین رابطه امام راحل می‌گفتند «حضرت از آن جهت محدثه نامیده شده است که بعد از فوت رسول الله (ص) فرشته وحی با ایشان صحبت می‌کرده است»

حجت الاسلام محمود آبادی بیان کرد: در همین رابطه صحبت‌های حضرت زهرا (س) با فرشته وحی را حضرت علی (ع) به تحریر در آورده‌اند که در قالب صحیفه فاطمه در دست فرزندشان حضرت مهدی (عج) است.

وی به شیوه تربیتی فرزندان توسط حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: از آن جا که بار اصلی تربیت در خانواده توسط مادران است، حضرت زهرا (س) با مهربانی و اخلاق خوش خود، فرزندانی عالی تربیت کرده که در قالب خیر کثیر برای هدایت عالم بشریت در قالب (دوازده امام) عرضه شد، این مهربانی نه تنها به فرزندان بلکه برای تمام خانواده بوده است به صورتی که پدرشان لقب یعنی مادر پدر را به این بانوی بزرگوار می‌دهند.

امام جمعه دولت آباد به عنوان نکته پایانی گفت: حضرت زهرا (س) در دعاهای خود ابتدا دیگران را دعا می‌کردند و سپس اهل منزل خود را، که نشان دهنده لطف و منش بزرگ آن حضرت در مقام ایثار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha