دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ بانوان جامعه اسلامی بر این امر اهتمام ویژه‌ای بورزند که ابتدا به حفظ کانون خانواده رسیدگی نمایند و حتی‌الامکان در مواردی که حضور زنان خدشه به عفت بانوان و کانون خانواده می‌زند حاضر نشوند. این عمل هم به نفع روحیه‌ی عاطفی زنان است و هم به نفع جامعه کنونی.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار سرپرست معاونت فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم و معاونان مدرسه علمیه آیت‌الله ایروانی که در دفتر معظم‌له برگزار شد با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم و با اشاره به جایگاه ارزشمند زن در اسلام و با توجه به روایات "المرأة ریحانة لیس بقهرمانه" در خصوص وظایف اصلی زن نکاتی برشمردند و تصریح کردند: بانوان جامعه اسلامی بر این امر اهتمام ویژه‌ای بورزند که ابتدا به حفظ کانون خانواده رسیدگی نمایند و حتی‌الامکان در مواردی که حضور زنان خدشه به عفت بانوان و کانون خانواده می‌زند حاضر نشوند. این عمل هم به نفع روحیه‌ی عاطفی زنان است و هم به نفع جامعه کنونی.

ایشان ضمن توصیه به ضرورت ارتقا معرفتی و علمی، خطاب به خواهران طلبه اذعان داشتند: گام نهادن در این عرصه، ارزش معنوی والایی داشته و خواهران طلبه باید قدر خود را بدانند و بیش از پیش به تبلیغ دینی و فرهنگی پرداخته و با ملایمت و مسالمت، امر به معروف و نهی از منکر را ادامه دهند و در برابر منهیات سکوت ننمایند.

در ادامه سرپرست معاونت فرهنگی حوزه علمیه استان قم، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این جلسه، با شناساندن ظرفیت بالای طلاب مدارس علمیه خواهران استان قم، به تبیین موضوعاتی در خصوص نحوه عملکرد خواهران و دغدغه آنان نسبت به مسائل فرهنگی جامعه پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha