دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عکس

حوزه/مسئول مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، گفت: اگر چه پاسخ به شبهه وظیفه همگانی و اولی است، اما نباید تنها علما و حوزه به فکر پاسخ علمی باشند، بلکه شعر نیز یکی از کارآمدترین ابزار پاسخ گویی به شبهه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پورامینی در نشست ادبی پاسخ به شبهات دینی که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: شبهه، مانند خوره، فکر و باور افراد را تخریب می‌کند و برای همین قبل از القا و باوراندن شبهه باید برای پاسخ دادن و خنثی کردن آن تلاش کرد.

مسئول مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، افزود: اگر چه پاسخ به شبهه وظیفه همگانی و اولی است، اما نباید تنها علما و حوزه به فکر پاسخ علمی باشند، بلکه شعر نیز یکی از کارآمدترین ابزار پاسخ گویی به شبهه است.

وی بیان داشت: در گذشته شاعران بزرگی چون حافظ و خانم پروین اعتصامی در حوزه پاسخ گویی به شبهه ورود جدی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی گفت: در دوره انقلاب هم افرادی در حوزه پاسخ گویی به شبهه ید طولایی داشتند. بعضی از این افراد حوزوی و الان هم در این عرصه فعال می‌باشند.

مسئول مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، در ادامه با اشاره به شخصیت اخلاقی و علمی مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در طول حیات مرجعیت خود یکی از مدافعان حکومت اسلامی و دینی و سال‌ها دبیر شورای نگهبان بودند.

شعرای ضد دینی به دنبال القا شبهات دینی می‌باشند

حجت الاسلام مؤدب، دیگر کارشناس شعر حوزه نیز با بیان این که جشنواره شعر حوزه نیاز به فعالیت بیشتر و دقیق‌تر دارد و در این رابطه کار دقیق و حساب شده‌ای انجام نشده است، افزود: در برنامه جدید به دنبال این هستیم که شعرای حوزوی، بتوانند به شبهات مطرح شده در حوزه ادبیات پاسخ دهند.

وی عنوان کرد: کار کردن در این فضا جهاد و نوعی تبیین است و باید کار ما هم جدی تر باشد تا بتوان به نیازها پاسخ داد.

حجت الاسلام مؤدب گفت: الان شبهه زدایی از طرف شعرای ضددینی به جامعه بسیار قوی القا می‌شود و این افراد به خوبی راه القا به شبهات را بلدند.

این کارشناس شعر حوزه، افزود: اگر بخواهیم در حوزه پاسخ گویی به شعر وارد شویم باید ضمن دوری از هر گونه شعار زدگی با برنامه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha