سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
اطیابی

حوزه / یک فیلمساز گفت: وقتی در سینما تحریفی مطرح می شود، باید پیرامون آن آگاه سازی صورت گیرد نه اینکه بخواهیم با هجمه کل آن اتفاق را زیر سوال بریم.

سید مسعود اطیابی، کارگردان سینما در گفت‌گو با خبرگزاری حوزه، پیرامون چهلمین جشنواره فیلم فجر، چنین اظهار نظر کرد: این رویداد را می‌توان از دو منظر، اجرایی و محتوایی مورد نقد و بررسی قرار داد. از نگاه من در هر دو شکل، این دوره جشنواره نمره متوسط دریافت می‌کند ولی به یاد داشته باشیم این رویداد را نباید مورد هجمه قرار دهیم چون فستیوال فجر اولین دوره خود را بعد از کرونا تجربه می‌کرد.

وی افزود: دوست داشتم بخش بین‌الملل جشنواره اجرا شود اما به دلایل کرونایی این خواسته محقق نشد ولی امیدوارم در سال آینده شاهد برگزاری این بخش باشیم. جشنواره فجر باید محملی برای تمام فیلم‌ها باشد. یعنی همه نوع نگاهی را در این فستیوال سینمایی داشته باشیم.

این کارگردان تاکید کرد: بخش‌های کارشناسی و نشست‌های تخصصی باید شکلی تأثیرگذارتر داشته باشد تا بحث‌هایی که در آن بیان می‌شود بتواند چالش ایجاد کند تا تأثیرگذاری آن نیز عینی‌تر باشد این خواسته در جشنواره چهلم تنها یکبار رخ داد که حاشیه‌های آن حتی به نماز جمعه هم کشیده شد.

اطیابی تاکید کرد: در یکی از جلسات نقد و بررسی فستیوال فیلم فجر، موضوعی مطرح شد که در شأن دین مبین اسلام نبود ولی نباید اجازه داد به بهانه نقد این اتفاق، کل جشنواره زیر سوال رود زیرا اگر در یک نشست خبری، خلاف موازین شرعی حرفی مطرح شود باید کارشناسان حوزه دین پیرامون آن آگاه‌سازی کنند نه اینکه با حمله بخواهند کل رویداد سینمایی را که در آن آثار فاخری به نمایش در آمده را زیر سوال برند.

اطیابی در پایان بیان کرد: جوانان امروز نیازمند تفکر و تحلیل هستند و به هیچ وجه با برخوردهای خصمانه همراهی نمی‌کنند، پس اگر موضوعی غلط در جشنواره مطرح می‌شود با تحلیل باید آن را برای جوانان توضیح داد تا آنها متوجه آن خطا شود والا اگر بخواهیم بدون پشتوانه علمی و دینی به آن موضوع یا اتفاق حمله کنیم نتیجه عکس خواهیم گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha