دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تولیت مسجد مقدس جمکران

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران از پیش بینی حضور حداقل ۳ میلیون نفر در مراسم نیمه شعبان در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان امروز در جلسه ستاد تسهیل زائران و خدمات سفر استان با اشاره به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برگزاری صدها برنامه فرهنگی و مذهبی در این نیمه شعبان اظهار داشت: برای مراسم روز نیمه شعبان در مدت ۳۶ ساعت هر ۲ ساعت برنامه‌ای با حضور سخنران و مداح پیش بینی شده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران از پیش بینی حضور حداقل ۳ میلیون نفر در مراسم نیمه شعبان در استان قم خبر داد.

سپس ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این جلسه بیان کرد: تمامی ظرفیت های خدماتی، اسکان و حمل و نقل عمومی در این ایام آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی ادامه داد: طبق آخرین پیگیری و گزارش‌ها تعداد ۵۸ هزار و ۵۷۰ تخت برای اسکان در نظر گرفته شده که این آمار نسبت به سال ۱۳۹۸ بسیار پایین است زیرا در این سال با توجه به تعداد میلیونی زائرین ۱۰۰ هزار تخت برای مراسم نیمه شعبان در قم فراهم شده بود.

همچنین احمد حاجی زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری از تشکیل ۱۳ کمیته در ستاد زائران برای برگزاری مراسم نیمه شعبان خبر داد و افزود: بیش از ۱۵۰ موکب و ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم به مردمی خدمت رسانی خواهند کرد.

وی در خصوص تمهیدات و تسهیلات شهرداری قم برای انتقال شهروندان قمی به سمت جمکران گفت: شهرداری قم از میادین مختلف با حمل و نقل عمومی شهروندان را به سمت جمکران منتقل خواهند شد تا بتواند باعث تسهیل تردد زائران استان‌های دیگر و کاهش ترافیک‌های احتمالی در اطراف مسجد مقدس جمکران شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با تاکید بر لزوم آمادگی تمام ادارات و نهادهای دولتی و مردمی برای خدمت رسانی به زائرین نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: همه ظرفیت ها در حوزه اسکان، حمل و نقل و نیروی انسانی باید بصورت جهادی در این ایام برای خدمت رسانی هرچه مطلوب تر بسیج شوند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha