دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان طلبه بهابادی

حوزه/ امام جمعه بهاباد، بانوان طلبه و بانوان را به شناخت سیره و سبک زندگی حضرت خدیجه(س) توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلامعلی اکبر ابراهیمی بشکانی، در آیین شام غریبان وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها به میزبانی مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه(س)شهرستان بهاباد، اظهار داشت: وقتی در مورد انسان های بزرگ و تاریخ ساز صحبت می کنیم باید شرایط زمان آنان را نیز بررسی کنیم که در چه شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، دینی ...قرار داشته اند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) یکی از مصادیق انسان های تاریخ ساز است که به خوبی می توانیم شرایط نه چندان دور زمان ایشان را از مناظر مختلف به خصوص دوره حکومت طاغوت بررسی کنیم که چگونه طومار ۲۵۰۰ ساله پهلوی را در هم پیچید.

امام جمعه بهاباد، ادامه داد: حضرت خدیجه سلام الله علیها قریب به ۱۵ سال قبل از بعثت، همسر پیامبر صلی الله علیه و آله شد در حالی که در آن زمان بت پرستی عامل تثبیت اقتصاد بود و منافع افراد در مخالفت با بت ها و بت پرستان به خطر می افتاد.

ابراهیمی بشکانی افزود: حضرت خدیجه(س) همسری را انتخاب کرده بود که مخالف بت پرستی به شمار می آمد و خدای یگانه را می پرستید.

وی گفت: خدیجه(س)در زمانی که ثروتمند ترین زن مکه و حتی جزیرة العرب بود با محمد امین که فرد فقری بود ازدواج کرد و یک تحقیر اجتماعی را در بین مردم و زنان آن زمان به جان خرید که در آیه هشتم سوره ضحی به این موضوع اشاره می کند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به برخی از شبهات در خصوص تاریخ زندگی حضرت خدیجه(س)، بیان کرد: برخی از این شبهات را علامه طباطبایی(ره) پاسخ داده است و کتب دیگری در سال های اخیر شبهه افکنی های دشمنان اسلام علیه همسر پیامبر(ص)را پاسخ داده اند.

ابراهیمی بشکانی، یکی از دلایل عظمت حضرت خدیجه(س) را بصیرت نسبت به وجود و رسالت پیامبر اسلام دانست و افزود: خدیجه(س)تمام این تحقیرها و سختی ها را برای دفاع از ولایت الهی به جان خرید به طوری که زنان مکه حتی در وقت زایمان نیز به او کمکی نکردند.

وی خاطر نشان کرد: حتی پس از وفات حضرت خدیجه(س)، پیامبر تا پایان عمر پربرکت خود همیشه با احترام از او یاد می کردند و در فراق او اشک می ریختند.

امام جمعه بهاباد، بانوان طلبه و بانوان را به شناخت سیره و سبک زندگی حضرت خدیجه(س) توصیه کرد.

برپایه این گزارش، بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری(س)شهرستان بهاباد در صبح سالروز وفات این بانوی نمونه اسلام نیز مراسمی را برگزار کرده بودند و با برپایی شام غریبان، با حضرت خدیجه(ره)و راه و روش او در دفاع از ولایت میثاقی دوباره بستند.

مداحی، سوگواری و برپایی ضیافت افطاری برای شرکت کنندگان در در شام غریبان وفات بانوی بزرگ اسلام، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

بانوان طلبه سبک زندگی حضرت خدیجه(س) را معرفی کنند

بانوان طلبه سبک زندگی حضرت خدیجه(س) را معرفی کنند

بانوان طلبه سبک زندگی حضرت خدیجه(س) را معرفی کنند

بانوان طلبه سبک زندگی حضرت خدیجه(س) را معرفی کنند

بانوان طلبه سبک زندگی حضرت خدیجه(س) را معرفی کنند

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha