چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان

حوزه / نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: پیشنهاد می‌شود تا در عرصه تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی، کارگروهی متشکل از نخبگان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان با تسلیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) و شهادت تعدادی از مردم ایران اسلامی با اشاره به سخنی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه، اظهار داشت: در جواب اینکه چه می‌شود کسانی تا آخر مسیر همراهی نمی‌کنند و به بیراهه می‌روند، خداوند متعال می‌فرمایند، هدف از خلقت عبادت است و در عبادت نیز به دنبال از بین بردن منیت هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه بنا به تعبیر بزرگان، جوانان در هشت سال دفاع مقدس از منیت خود عبور کردند، ادامه داد: خیلی افرادی که در انقلاب کم آوردند و امروز دست بردار نیستند به دلیل این است که در تمام ۴۳ سال انقلاب به فکر دنیای خود بودند و چون تأمین نشد، باطن خود را نشان دادند و لذا امروزه خرابی خود را آشکار کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با طرح این سوال که از کجا بفهمیم عبادت انسان، عبودیت واقعی است؟، عنوان کرد: هر عمل انسان باید او را به کمال واقعی برساند، چرا که خداوند متعال همه امکانات و ظرفیت‌هایی که داده برای استفاده در مسیر بندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران ۴۳ سال در برابر همه سختی‌ها و دشواری‌ها استقامت کرده است که می‌توان گفت ظرفیت انقلاب اسلامی هم برای این است که در مسیر بندگی و عبودیت قرار بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع نقشه مهندسی فرهنگی، تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب به عنوان دیده‌بانی با دید وسیع، بسیاری از اوقات پیش از آنکه اتفاقی رخ دهد، راهبرد را مشخص می‌کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به فضای مجازی و اهمیت مدیریت آن، اظهار داشت: فضای مجازی نعمت است، البته اگر انسان بتواند آن را به خوبی مدیریت کند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر و اغتشاشات ایجاد شده در کشور، خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه فرزندان ما ۱۳ سال در آموزش و پرورش حضور دارند، برای سه سطح دانش آموز، معلم و خانواده نیازمند برنامه ریزی صحیح و با دقت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اعلام خبر تدوین سند اعتلای فرهنگی در سطح کلانشهر اهواز، گفت: سندهای متعددی در عرصه فرهنگی در حال بررسی است و در همین راستا نیز پیشنهاد می‌شود تا در عرصه تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی، کارگروهی متشکل از نخبگان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف ایجاد شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha