سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: فردی که خود را دیندار می‌داند باید از بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل باشد و بتواند که به خوبی دشمنان را بشناسد و بهترین و کارآمدترین عکس العمل‌ها را در مقابل آنان نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان بانه، اظهار داشت: دیانت لازمه هر انسانی است، ولی خود دینمداری دارای شرایطی است.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: دین داری تنها به ادای فرایض دینی و اسلامی خلاصه نمی‌شود، بلکه خود موضوع دینداری زیرمجموعه‌های بسیاری دارد که بخشی از آنها اعمال و اخلاقیات است.

وی با اشاره به اینکه عمل فرد دیندار باید در جامعه بارز باشد، تأکید کرد: کسی که به عنوان انسان دین‌مدار شناخته می‌شود باید رفتار خود را منطبق به اصول و مبانی که در قرآن و اسلام آماده است تنظیم کند و به گونه‌ای رفتار کند که معرف دین خدا باشد.

ماموستا خدایی یادآور شد: فردی که خود را دیندار می‌داند باید از بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل باشد و بتواند که به خوبی دشمنان را بشناسد و بهترین و کارآمدترین عکس العمل‌ها را در مقابل آنان نشان دهد.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: در بحث اخلاقیات نیز فرد باید به گونه‌ای در جامعه و انظار عمومی ظاهر شود که برای همه الگوی درستی و اخلاق باشد.

وی تأکید کرد: اخلاق نیکو، زمینه جذب افراد به سمت دین را فراهم می‌آورد و بالعکس، کسی که خود را دیندار می‌داند ولی در اخلاقیات و بصیرت ضعیف است، خود زمینه دور شدن از مردم را فراهم می‌کند، بنابراین باید همواره مواظب باشیم که دینداری شرایط خاصی دارد و تنها با رعایت و انجام آنها می‌توان دین خدا را گسترش و یاری داد.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: گسترش اسلام با آن سرعت بالا، نتیجه اخلاق نیکو و بصیرت پیامبر(ص) بود و ایشان با داشتن ویژگی‌های برجسته، بسیاری از انسان‌ها را به دین اسلام دعوت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha