دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جامعه مشعر

دبیر جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: بی شک محافل و هیئات مذهبی، کانون اصلی تربیت و فرهنگ سازی بر اساس آموزه های ناب دینی و اهل بیتی به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رحیم آبفروش طی سخنانی در شانزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های غدیر مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد، با اشاره به این که در چندین نوبت هیأت‌ و خانواده رویکرد اصلی ما بوده است، ابراز داشت: در همایش امسال نیز رویکرد اصلی را بر موضوع تربیت قرار داده‌ایم.

وی افزود: در عرصه تربیت، چالش‌ها و مدعیان مختلفی وجود دارد که برای تشخیص راه درست از بیراهه نیازمند چشم بینا و بصیر هستیم.

وی با بیان اینکه این موضوع به یک مسأله خیلی مهم در جامعه فعلی تبدیل شده است، گفت: بی شک اگر هیأت به محل تربیتی تبدیل شود، تمام جایگاه‌های منبری و مداح تغییر پیدا خواهد کرد.

آبفروش با اشاره به اینکه هیأت اجتماعی یک هیأت مومنانه است، خاطرنشان کرد: این اجتماع هول ثقلین به منظور احیای امر اهل بیت(ع) است، چرا که امر اهل بیت(ع) رشد و تربیت مخاطبین هیأت است، در نتیجه برای تحقق این رسالت هیأت باید به محل رشد و تربیت تبدیل شود.

وی با اشاره به این که همه اتفاقات هیأت‌ها در تعاملات اجتماعی رقم می‌خورد، یادآور شد: هیأت به عنوان نهاد تربیتی باید در جایگاه تعلیم و تربیت خانواده‌ها قرار بگیرد. هیأت این چنینی می‌تواند الگوی نظام حکمرانی اسلامی باشد، چرا که می‌تواند حلقه میانی امام و امت بوده و به عصای دست ولایت تبدیل شود.

وی در خاتمه بیان داشت: ایام فاطمیه نزدیک است و هیأت‌های مذهبی باید از این فرصت به منظور اثرگذاری در حوزه تعلیم و تربیت بهترین استفاده را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha