دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حریزاوی

حوزه/ قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: استفاده از واژه مردم سالاری در دوره انتخابات به اوج می رسد تا مردم تشویق به حضور در عرصه شوند، اما این واژه باید در حوزه های دیگر از جمله اقتصادی و فرهنگی و... هم استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: فرهنگ، مربوط به دستگاه خاصی نیست، بلکه مربوط به مردم است و مردم سالاری فرهنگی، حضور مردم در عرصه‌های فرهنگی است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: استفاده از واژه مردم سالاری در دوره انتخابات به اوج می رسد تا مردم تشویق به حضور در عرصه شوند، اما در حوزه‌های دیگر از جمله اقتصاد، فرهنگ و تربیت یا این الگوها طراحی نشده و یا اگر طراحی شده ثمره آن مدارس غیر انتفاعی است که اگر فایده فرهنگی در آن مترتب نباشد می تواند به یک معضل فرهنگی تبدیل شود.

وی ادامه داد: به دلیل نگاه‌ غلط برخی سیاسیون به فرهنگ، متأسفانه شاهد تولید مخلوقات ناقص الخلقه‌ در این حوزه هستیم‌.

حریزاوی بیان کرد: برای پایه ریزی مردم سالاری فرهنگی باید اهتمام جدی صورت گیرد و کاری از طرف دستگاه‌های فرهنگی انجام شود، این به معنی واگذاری اختیارات دستگاه‌های فرهنگی و از بین رفتن آن تنظیم‌گری و نقش نظارتی نیست بلکه به میدان آوردن مردم برای اقامه دین و فرهنگ است و این طراحی و الگو می‌خواهد. در همین ارتباط یک استان می تواند پیش رو، پیشران و پیشگام در این مسیر باشد و نقطه عطف فرهنگ را به کشور هدیه کند و ساختار شورای فرهنگ عمومی ظرفیت پذیرش این طرح‌ها را دارد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه بازسازی انقلابی ساختارفرهنگ و رسانه شاه بیت مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت است، گفت: در نگاه اول این مطالبه به مباحث سخت افزاری، ادغام و پیوست کارهای تشکیلاتی و ساختاری سوق داده ‌شد و به واسطه اینکه همه ترس از ادغام، از بین رفتن پست‌ها و کوچک شدن دولت داشتند برخی از ارگان‌های فرهنگی با این دستور مخالفت کردند و کسی قدمی برنداشت و به نوعی این فرمان بر زمین ماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اصغر کریمی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 1
    سلام مردم سالاری دینی در ماهیت همه با هم جهاد سازندگی دهه اول انقلاب اسلامی ایجاد شد. در این نهاد مقدس مردم به مستضعفان و هم میهنان خود خدمت صادقانه نمودند. جهادگران به قصد قربت الی الله برای کسب رضایت الهی به مردم خدمت می کنند. شیوه جهادی باید در همه عرصه ها جایگزین روش پیمانکاری شود. ان شاءالله